bodza után eper

Épphogy elfogyott a bodza, nyakunkon az eper szezon.
Húgom hozott 10 kiló epret. Tipikus "vidéki rokon". Csak pakolta ki a kocsiból a gyümölcsöket, zöldségeket. Nálunk itthon kicsi a vetemény ezért a gyümölcs, zöldség csak arra elég, hogy frissen megegyük. Persze ez is több, mint a semmi.
Anyuval megfeleztük, ezért csak öt kilót kellett elrakni. Sok ment a mélyhűtőbe. Két üveg szörp és három nagyobb üveg lekvár pihen a száraz dunsztban. Általában kisebb üvegekbe rakom el a lekvárt, de most a férjem hozott gyönyörű régi üvegeket. A képen nem is látszik milyen szépek. Szégyen ide - szégyen oda, de mi néha gubizunk. (Főleg a férjem.) Robogóval jár dolgozni, így mindent sokkal könnyebben észrevesz. Belváros (V.ker) remek hely a gubizáshoz. Hat gyönyörű csatos üveg porosodott egy dobozban, feliratosak és egészen érdekes a zárja. A teteje is ívesen fedi az alját. Teljesen hibátlanok. Na idén ebbe kerültek az eprek.

Megjegyzések

  1. Nagyon hangulatos ez a fotó is, úgy mint a többi! Szerintem nem gáz, a "gubizás". Én most nyitott szemmel próbálok mászkálni, ha lomtalanítás van, ugyanis régi-régi bőrőndöt szeretnék, de nagyon. :o)
    Ja és kérni is szeretnék. Elárulod a lekvárod és a szörp receptjét? Kb fél óra múlva megyünk epret szedni. Szeretnék én is lekvárt, vagy inkább dzsemet, de nem találtam még olyan receptet, ami igazán tetszett volna.
    Előre is köszönöm. :o)

    VálaszTörlés
  2. Én minden évben elhatározom, hogy az idén valami békebeli recept alapján készítem el a lekvárt, aztán az utolsó pillanatban mindíg veszek valami zselésítőt és kész.
    Az idén Haas zselésítőt vettem, azt írja, hogy tartósítószer nélküli. Végülis nagy előnye az az, hogy 4-5 percig kell csak főzni, így nem fő szakká. Én cukor helyett mézzel készítettem, mert van egy méhész barátunk, így mindig sok mézünk van.
    A szörp szintén ezzel a szerrel készült, csak öntöttem rá bőven vizet, aztán átszűrtem. Csak simán szitán. Ami fennmaradt az szintén ment lekvárnak. Csak két üveg szörp lett,ezeknek nem lesz idejük megromlani.
    Jövőre azért megpróbálok valami jó kis receptet találni én is.

    VálaszTörlés
  3. Komolyan ti akkora arcok vagytok!!! En egyszer csinaltam lekvart es akkor kozoltem, hogy most egy darabig nem. Ezek a kis (nagy) saskak gyorsabban pusztitottak el, mint amennyi ideig en dolgoztam vele, meg az uvegekig is csak a fele jutott el:-)
    Uvegek nagyon szepek!!!

    VálaszTörlés
  4. Réka! Köszi a tippet, végülis nálam is lapult a szekrényben zselésítő, azt használtam fel.
    A gyerekek frissen főtt eperlekváros kenyeret vacsiztak. :o) Nagyon ízlett nekik, Panni többször kijött megdícsérni, hogy nagyon finom a lekvár. Most 3 kiló eperből készítettem, így lett 10 kis üveg lekvárunk. Azt hiszem ez sem fog sokáig tartani. :o)
    Kriszta! Ilyet én sem csinálok legközelebb, hogy eprészés után rögtön fel is dolgozom a cuccot... A derekam kész van, de muszáj volt megcsinálni. :o))
    Holnap fotózom az eredményt. :o)

    VálaszTörlés
  5. Ezzel a zselésítővel abszolult nem macerás a lekvár főzés. (szerintem). Pár perc és kész.
    Az előkészítés az tényleg unalmas, csumázás, magozás. Ha van hely, akkor legjobb lemélyhűteni és ahogy fogy a lekvár, szörp, mindíg lehet frisset készíteni.

    VálaszTörlés
  6. Tetszik a kép is, meg külön az üveg is!
    Kicsit megnyugodtam, hogy még te is zselésítővel csináltad.

    (mi gubiztunk már így fatokos faállványos vetítővásznat, nagyon hangulatos, mindig megállapítjuk, mikor a padláson rendet rakunk.:-)

    VálaszTörlés
  7. Szia Katbo!
    Most találtam rá a blogodra :)
    Nagyon tetszik minden amit csinálsz, ahogyan gondolkodsz.

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű üvegek! Én ugyan nem zselésítőztem, de ronggyá főztem+turmixoltam.Viszont kenhető sűrűségű.
    A méhész barátért irigyellek...
    És lomizni igenis jó, sőt kívánatos!A legszebb régi fogásom egy elképesztően kidolgozott bőrkötéses óriási album volt, vizsgamunka az Ipari Rajziskolából, tele ÜRES oldalakkal. Ki érti ezt?
    Most a lányom ír bele naplót.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések