Fűvek

Ma korán reggel elkezdtem gyűjteni a télire szárítani való fűszer és gyógynövényeket.
Nem szedem le egyszerre mindet, mert akkor biztos a végére megutálnám az egész műveletet. Vannak olyan növényeim, amik télen csak a nagy fagyok előtt szedek le. (kakukkfű, zsálya). A rozmaringot meg sem szárítom, az olyan jó helyen van, hogy télen is gyönyörű. A rozmaringos bor nagyon finom. Aránylag sokat készítek belőle.
Most majoránnát, kaprot szedtem télire, mentát és citromfűvet meg frissen teának. A kaprot csak lemélyhűtöm, de a majoránnával pepecselni kell, mire a leveleit leszedem a szárról és megszárítom. Folyamatosan kell a tőről vágni a friss hajtásokat, de azért hagyok jónéhány tövet felvirágozni a méheknek és egyéb repülő rovaroknak. Nagyon jó mézelők. Forró nyári napokon csak úgy döng a kertnek ez a szeglete.

Megjegyzések

  1. szeretek idelátogatni, szinte érezni az illatát a növényeknek

    VálaszTörlés
  2. Katbo,lehet,hogy te vagy az én emberem! Ma lefotózok és felrakok a blogomra 2 fűszernövényt, ami a nagynéném után maradt.A családban senki sem tudja,mi az. Ha holnap megtennéd hogy átlátogatsz és véleményezed,nagyon megköszönném!

    VálaszTörlés
  3. Jo par eve, mikor a szuleim, amugy hatalmas kertjebe fel m2 lestyant ultettem allandoan kerdeztek minek... ma mar egy csomo fuszer van es annyira imadom, mikor a hoznak es a lakasban erzem a friss illatukat;-)

    VálaszTörlés
  4. Én a virágcsokrokba is szoktam vágni belőlük. Beillatozzák a lakást.

    VálaszTörlés
  5. Növények a blogon,várlak szeretettel.

    VálaszTörlés
  6. Katbo , nekem is van egy kis füves
    ágyásom. Ha megkérhetlek át irnád
    nekem a rozmaringos bor készitését.
    Én is sokszor használom a füveket, vannak , saját receptjeim is.
    De szivesen kipróbálok mindent ami
    jó. köszönöm szépen.
    Nem különben a tatyómra tett,
    véleményed is.

    VálaszTörlés
  7. Mmama, természetesen a pontos receptet nem találom. Én talán csak egyszer készítettem annak alapján, aztán mindíg változtattam rajta.Vörösbor, méz, rozmaring, lehetőleg sötét üveg, 4-5 nap. Ezek a fix összetevők, a többi mindíg változik. Csipkebogyó, kökény,ami tetszik. Ez amolyan próba cseresznye. Majd mesélj az eredményről.

    VálaszTörlés
  8. Minden renndben, csak a mézet kihagyom. 2 -es cukros lévén, de a
    férjem is " cukros bácsi ".
    Ahogy mondod, próba szerencse.
    Majd beszámolok. Köszi az ötletet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések