A meggy dícsérete


Remélem még idejében tudok tanácsot adni olyanoknak, akik nem szívesen dobnak ki növényi részeket, hisz minden jó valamire. Meggyről bővebben itt olvashattok. A szörpön, lekváron, befőtten kívül, a magokból érdemes párnát varrni. Nagyon jól megtartja a hőt, kitűnő fájó fülre, illetve pocakra. A mag szárból is elteszek egy keveset, mert nagyon jó gyógytea készíthető belőle. Hurut oldó, gyulladás csökkentő. (ezek is le vannak írva a fent említett oldalon )
Váljék egészségetekre!!!

Megjegyzések

  1. A magot nem ertem teljesen. Ezt be tudod tenni mikroba? Nalunk Barni erzekeny a fulere, bar semmi konkret baj nem tortent, de ha fuj a szel keri a sapijat:-) szoval gondoltam egy cicaparnat megtoltenek vele.
    Irtam egy levelet, megkaptad?;-)

    VálaszTörlés
  2. Szeretem ezeket az írásaidat.:)
    És tényleg írhatnál a hagyományokról és effélékről, mint már javasolták. Vevő lennék rá.:)
    A levendulaszív, ha rárögzítetted rendesen a virágot, nagyon szépen meg fog maradni.Nekem is van egy hasonló, jól bírja..

    VálaszTörlés
  3. Kicsoda, én ilyen párnát egy drogériában láttam, elég borsos áron. Akkor gondoltam, hogy varrok én is egy ilyet. A magok jól megtartják a meleget. Microban, vagy serpenyőben lehet felmelegíteni. Súgva mondom, hogy fülre szerintem mégiscsak a meleg só a legjobb. Ha lehet, tengeri só. ( a kipárolgása miatt)

    VálaszTörlés
  4. Évekkel ezelőtt mesélte az egyik ismerősöm,hogy ő a kazánba meggymaggal fűt be. Tehát biztosan így van,hogy nagy a hőértéke-is.

    VálaszTörlés
  5. Úgy tudom, párnának különben is jó, nemcsak melegítve. (Én is nézegettem a napokban azt a maroknyi meggymagot, eltegyem-e, de kidobtam.)

    VálaszTörlés
  6. Igen, azt olvastam én is, hogy nagyon egészséges az ilyen párna. (ergonómiailag).Ehhez már ipari méretekben kell a meggyet felhasználni, így nem is foglalkoztam vele.

    VálaszTörlés
  7. A meggymagzsák tényleg szuper dolog! Nálunk Bencus volt nagyon fülfájós, akkor szereztem be a drogériában említettből egy kis zsákot.
    Idén már ügyesebb voltam, mert a magokat összegyűjtöttem, kifőztem és két kis zsákba töltöttem. Nem csak mikrózható, de fagyasztóba is betehető, zúzódásra, húzódásra kiváló. Nekem hasfájásra is remek. ;o)
    Ja és szuperül lehet dobálózni vele, meg célba dobni, elkapni...
    A szár-teáról is hallottam már. Katbo! Ti isszátok télen?
    Én is szeretem az írásaidat! Kérünk még ilyenket! ;o))

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy ilyen sokan vagyunk ezzel így. A magszár tea abszolult új gyógynövénye a készletemnek. Tavaly már akkor olvastam róla, amikor lement a szezonja. Nem raktam el sokat, de szerintem el fog fogyni.

    VálaszTörlés
  9. Én ezt magot párnába dolgot eddig nem hallottam - köszönöm az információt, biztosan jó.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések