Körömvirág krém


Már régóta foglalkoztat a krémek készítésének titka. (nem a tortába valókra gondolok, bár az se kutya...) Eddig csak a disznózsíros körömvirág kenőcsöt készítettem el, de zavart, hogy állandó "sülthús zsír illat" vesz körül:-). Ezért aztán annak nem lett nagy jövője.
Sok könyv olyan alapanyagokat ajánl, amiket elég nehéz nálunk beszerezni. Aztán rábukkantam egy elég használható receptre és a patikussal is egyeztettem a nálunk kapható alapanyagokról. Így született meg ma délután Ő:
Nincs benne más, mint lanolin (gyapjúzsír), egy kis méhviasz, hydrophil. nonion. és persze a körömvirág. A virágból forrázatot készítettem, állni hagytam. A lanolint a méhviasszal vízfürdőben felmelegítettem, miután egy kicsit lehűlt összekevertem a hydophil.nonion.-nal és a virág teájával. Simára kevertem. A hydrophil. miatt hűtőben ajánlatos tartani. Ha ez az összetevő kimarad, egy zsírosabb, "erősebb" krémet kapunk, de azt viszont nem kell hűteni. (állítólag).


Photobucket

Megjegyzések

  1. Ez már tényleg boszikonyha!:)))
    Jól néz ki ez a krém.
    Kiváncsi leszek a tapasztalatodra a krémmel kapcsolatban.

    Gurítottam neked egy üveggolyót.:)

    VálaszTörlés
  2. Szuper! Régebben én disznózsírral készítettem a körömvirágkenőcsöt,de hűtőben kellett tartani és nem tudom miért,de a tél folyamán az alja ott is bepenészedett. Köszi az összetevők leírását!Biztosan jó lesz!!!

    VálaszTörlés
  3. Nekem még nem jutott eszembe ilyet készíteni, de nagymamám marhafaggyút használt házi krémnek, otthon olvasztotta. Úgy emlékszem, szép fehér és puha volt.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések