Fóbia?




Lányok, egy ideje valami nem hagy nyugodni. Már más blogokban is olvastam erről a problémáról, ami óhatatlanul előjön. Amit itt megpróbálok körülírni, ez a majdnem "szerzői jogdíj". Kicsodának igaza volt, amikor azt írta valahol, hogy nincs új a nap alatt. A különböző képtárak nézegetése közben, az embert annyi behatás éri, hogy lehet, hogy nem is emlékszik rá konkrétan, csak úgy előjön valami a tudatalattiból. Sokszor úgy vagyok vele, hogyha nem konkrétan 100%-ban a saját "jogtiszta" ötletemet mutatom meg, akkor valahol valaki így vagy úgy, de ezt tudatja. (szerintem nem jó szándékkal). Én nem vagyok túl nagy tervezői vénával megáldva, de szívesen készítek dolgokat, mert szükségem van az alkotásra. Ha ez a blogolósdi tényleg arról kezd el szólni, amit én az utóbbi időben tapasztalok, akkor nekem azt hiszem itt nincs helyem. (nem fenyegetőzöm:-DD)


Most is van egy ötletem, amit a karácsonyi vásárra elkezdtem már kiszabni, de már azóta láttam valakinél ezt az alap elgondolást, és egyből az jutott az eszembe, hogy "na lecsúsztam". És akkor döntöttem úgy, hogy ezt kiírom magamból, mert nem hittem a kezdetek kezdetén, hogy egyszer ezt is megérem. (tényleg nem akarom magam sajnáltatni, csak kicsit elkeserít ez az állapot).


Megjegyzések

  1. Szerintem egy ötletet számtalan módon meg lehet valósítani. Az ember a blogjában mégiscsak azt mutogatja, amit ő maga készített, akárki is találta ki. Nem kell ahhoz bármiféle "jogtulajdonos" engedélyét kérni, hogy pl pulcsit kössek, vagy babát varrjak. És jogom van megmutatni másoknak, hogy "ezt én készítettem."

    Én valóban tervezek saját hímzésmintákat is, de könyörgöm, mindenki, aki pl házacskás mintát készít, az plagizál???? Nincs új a nap alatt. Aki bármivel kapcsolatban az állítja, hogy: "ezt én találtam ki, soha senki más előttem még csak hasolóval sem próbálkozott", az biztosan csúsztat.

    Rosszindulat pedig mindig akad - meg irígység is. Nem kell vele foglalkozni.

    VálaszTörlés
  2. Ja, és még egy dolog: ha valaki annyira félti a kreatív ötletét, hogy utólag képes mások blogjában rosszindulatúan arra célozni, hogy "ellopták" az ötletét, az ne tegye fel a netre, egy nyilvános blogba a "találmányát", hanem menjen vele az Artisjushoz, és védesse le.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon nehéz kérdést fogalmaztál meg az biztos!
    Szerintem nagyon kevés olyan ember létezik, aki teljesen, 100 %-ban csak a saját fejéből kipattant ötleteket valósítja meg. A többségnek (magamat is beleértve) kell az inspiráció. Meglátom valahol,megtetszik, elkészítem. Biztosan nem ugyanaz lesz, mint az "eredeti". Sőt igazából abban sem lehetünk biztosan, hogy az amiről mi "koppintottunk" az EREDETI.
    Ha nincs levédetve akkor szerintem semmit sem tehet, bármennyire is zavarja, hogy "másolják".
    A karácsonyi ötletedet pedig valósítsd meg nyugodtan!
    Kicsit kusza lett, így visszaolvasva, de azért remélem érted mire gondolok.:o)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Katbo!
    Az ötleteid, csodásak, fantáziadúsak és tele vannak szeretettel!
    Na és ha más, máskor, kicsit máshogy már elkészítette, ne foglalkozz vele! A blogok többek között arra is valók, hogy inspiráljuk egymást...és hogy Te is kapsz és adsz(!) inspirációt, ez teljesen rendben van!
    Szép napot;)!
    R

    ui: csak hogy tudd, vannak ilyen vélemények is:))!

    VálaszTörlés
  5. Ja és még valami, ha valakinek nem tetszik, hogy inspirációnak használják fel a blogját, képeit, akkor nyugodtan be is csukhatja, jelszóval levédi és kész.

    VálaszTörlés
  6. Fontos téma szerintem is, jó hogy leírtad. És mi volt amit megláttál másnál is? Karácsonyi témában eredetit kitalálni nagyon nehéz. Meg másban is. Tényleg mindent megvarrtak már, attól még mindenki felfedezheti a saját "spanyolviaszát", és tehetségétől mérten megvarrhatja egyedien is.

    VálaszTörlés
  7. Katbo: El ne menj!!!!!!!!!!
    Olyan szépséges dolgokat készítesz,napi gyönyörködésem a blogod!!!
    Kaptál roszindulatú megjegyzést????Az CSAK irigységből jöhetett,semmi másból!
    Bár tudom,ez kevés vígasz,mert rosszulesik az embernek,ha piszkálják.
    A fórumon kb .1 -2 hete szintén nagy téma volt ez.: mi kinek az ötlete stb.És ugyanerre jutottak,amit ancsa és bea is írt,hogy még a másolás se lesz ugyanolyan és nincs új a nap alatt.

    VálaszTörlés
  8. Én például a teáscsésze pénztárcákkal vagyok így.Egy ideje varrom őket,de nem merem mutatni,mert PP azt állította a képtárában hogy saját ötlet alapján készítette.Nem szerettem volna belőle balhét,én ugyanis nem csak magamnak készítem.Azóta megtaláltam egy japán újságban az ötletet amit még 2002-ben adtak ki.Ilyenkor mi van?? Csinálhatom vagy nem?

    VálaszTörlés
  9. És mi van akkor, ha én veszek a boltban vagy valahol egy dolgot és otthon felfejtem és elkezdem gyártani? Az ugye plagizálás? De ha látok valamit egy blogon és az ötlet a sok blog nézegetés közben ujabbat szül, akkor én boldogan mutatom meg, mert ha valaki más megcsinálja az nem ugyanaz. tegyél rá kis cimkét és tudod, hogy ez csak a Tiéd. Szerintem ha Téged lekoppintanak, akkor arra csak büszke lehetsz. Hány Tildás dolog van és igy is hivják! Ne menj el, maradj közöttünk!

    VálaszTörlés
  10. Nem tudom, hogy tényleg van-e valós alapja a problémának, amit leírsz, én nem éreztem még eddig ezt, talán csak a mackós versenynél.
    Nem is értem, hogy valaki miért féltené az ötletét, én direkt azért mutatok valamit, hogy hátha másnak is eszébe jut valami hasonló róla. Úgyis mindenki beleviszi a saját színeit, hangulatát, és nem versenyt akar nyerni vele, hanem ajándékba adni, örömet okozni vele.
    Én pl. a blogok megjelenésének nagyon örülök. Nekem nagyobb öröm egy ilyen hangulatos képekkel tűzdelt blogot olvasni, mint egy színes magazint. Még hozzá rengeteg rokonlélekkel találkozom, és ez olyan jó.

    Én ezt a "na erről is lecsúsztam" gondolatot talán olyankor éreztem pl., mikor a Tilda babákat megláttam vásári árusoknál.

    VálaszTörlés
  11. Bocs, az előbb a marta én voltam, kastanie, talán a másik gmailes fiókom volt nyitva.
    Réka, lehet, hogy holnap már nem így látod, nyugodtan folytasd a karácsonyi vásárra készülést! Saját festésű anyagból már nem lehet valami ugyanolyan, mint a másé.
    A blogod pedig nagyon szép és ötletes!

    VálaszTörlés
  12. Igazából nem karácsonyi mintát találtami, hanem egy kivitelezési módszert. Azért nem szeretném leírni, mert lehet, hogy akkor valaki magára venné ezt az egész ügyet, de nekem nem az volt a célom.
    Rosszindulatú megjegyzést nem kaptam, csak én vélem azokat felfedezni, más köntösbe öltöztetve. Azért adtam ennek a bejegyzésnek azt a címet, hogy fóbia, mert lehet, hogy csak én kombinálom túl dolgokat.
    Az, ha én inspirálnék valakit, (van ilyen egyáltalán)az tényleg nekem a legnagyobb öröm.
    A fórumon én is olvastam erről, de az eladásra vonatkozott, nem?
    Idi, PP-s ügy tanulságos. Ilyenek vannak.

    VálaszTörlés
  13. Szerintem az a lényeg, hogy rátalálj önmagadra. Készíthetsz bármit, a lényeg, hogy belülről fakadjon.
    Csak a példa kedvéért a következő linken egy nagy kedvencem:

    http://www.flickr.com/photos/danitaart/

    Bármit is csinál, felismerhető, hogy az ő munkája.

    Vagy ott van PatchworkPottery. Nem találta fel a spanyol viaszt sem a házaival, sem a teasbögréivel, mégis ezer közül is felismerném az ő alkotásait.

    Ez a "lecsúsztam dolog" pedig szerintem butaság. Kitaláltál valamit, valósítsd meg:)

    VálaszTörlés
  14. Réka!
    Ne keseredj el! Irigy emberek mindig is voltak és mindig is lesznek. A másolást én akkor érzem rosszindulatúnak, mikor valaki törekszik arra, hogy ugyanolyat csináljon, mint amit nálad látott és még csak meg sem említ téged, mint ötletadót, vagy ihletőt. Tudom miről beszélek, mert elég sűrűn botlom bele a "saját " munkámba kicsit másként, de van hogy pontosan ugyanabból az anyagból megvarrva! Eleinte rendkívül bántott a dolog és sokat tépelődtem miatta. Ma már csak szimplán rosszul esik...
    Kivédeni sajnos nem tudod a rosszindulatot.
    Mi akik szeretünk téged, nagyon sajnálnánk, ha úgy éreznéd, hogy itt nincs helyed! Igenis van!!!

    A levédetésről épp tegnap
    beszélgettem Panyi Zsuzsival. Lehet, csak sok értelme nincs. Mivel mi nem gépek vagyunk két tökéletesen egyformát nem fogunk tudni csinálni, márpedig a levédetés annak az egy darabnak szól. Ha változtatsz rajta, már nem ugyanaz a termék.
    Egyébként meg aki el akarja lopni az ötleted, az ígyis, úgyis el fogja vinni.
    Azt mondom, hogy fel a fejjel, és igenis készítsd el a karácsonyi ötletedet. Olyan egyedi Katbo-s stílusban úgysem tudja más megcsinálni, mint ahogy TE!

    VálaszTörlés
  15. Mindenkivel egyetértek, amiket előttem írtatok!
    Én két véglet között vergődöm. Én is gondolkodom karácsonyi vásáron, de nincs saját ötletem:-( Ha egy már más által kitaláltal állok ki a placcra, ergo sorozatgyártok, akkor az más, mintha egyet-egyet megcsinálok ajándékba.
    Viszont az is igaz, hogy a világ két különböző részén élő embert is befolyásolhat ugyanaz a dolog, teszem azt a Piroska és a farkas, és ugyanúgy rajzolnak, festenek, varrnak meg valamit. Ahogyan augusztus 6-án még nagyon-nagyon sok ember születésnapja van, nemcsak az enyém. Akkor én most védessem le ezt a napot?:-)))
    Értitek? Vagy nem:-)

    VálaszTörlés
  16. Minden kép, olvasmány hat ránk, amit a neten vagy bárhol látunk... inspirál, ötletet ad. Ha valaki úgy gondolja, hogy nem akar inspirálni senkit, csukja be a boltot.
    Egyébként is úgysem lesz ugyanolyan a kész mű, mert mindig belevisszük az alkotásba a saját egyéniségünket.
    Most akkor én sem csinálhatnék hasonló technikával semmit, mint amilyent a filces táskádnál alkalmaztál? (már egy ideje foglalkoztat ez a megodás)
    Gondolom nem lenne olyan érzésed, hogy elloptam tőled.
    Szerintem inkább örülni kéne annak a valakinek, akinek tetszik az, amit készítettünk, és érdemesnek tartja arra, hogy hasonlót csináljon belőle...
    Szerintem...

    Nagyon nem szeretném, hogy elmenj...

    VálaszTörlés
  17. ÖLELLEK BENNETEKET!!!!!!!!!!!!!!!
    Megnyugtattatok, és egész más színben látom már ezt a helyzetet. FÓBIA volt, semmi egyébb!

    VálaszTörlés
  18. ...bocs, már megint én:
    Engem a napon szárított paradicsomleírásoddal annyira inspiráltál, hogy még aznap nekiláttam, és azóta is boldogan forgatom a két kis üvegemet. Viszont most, hogy épp varrásban vagyok, zavar a sokféle ötlet, amit valaha láttam, és nem látom a sajátomat.

    VálaszTörlés
  19. Muszály volt visszajönnöm, mert egy csomó gondolat forog a fejemben. Az első és mindent magába foglaló: nincs új a Nap alatt!:-) Mindenki azt állítja, hogy a saját zserbója a tuti:-)
    A másik pedig Kata által feldobott probléma. Merthogy én is csináltam hasonló ceruzatartót, mint az övé, de nem az inspirált, hanem egy horgolt szélű horgolótűtartó (Facile Cecile) és egy régi marie claire újság. Tehát joggal gondolhatta rólam, hogy lemásoltam és meg sem említettem a nevét (mellesleg remélem, nem gondolta ezt rólam!). És ez egyben a harmadik gondolat: ha az ember becsületes, úgyis megmondja, leírja hogy az ötlet nem az övé.
    (Mellesleg éppen tököt sütök és TÖK úgy néz ki a szárán a kacs, mint a te spanyolviaszod:-D)

    VálaszTörlés
  20. Drága Katbo, örülök, hogy akkor olvastam bele, ebbe a bejegyzésbe, amikor már megnyugodtál, és mindenki, mindent leírt.
    Nekem a férjem, mikor pár hete a blogozásba fogtam, azt mondta, hogy nem vagyok normális,hogy kiteszem magam a kirakatba. Én meg azt mondtam neki, hogy ha sok szeretettel adsz, akkor kapsz is, és csak így alakulhat ki egyensúly.
    A másik, amit mondani szoktam, hogy lehet lopizni, de mindig arra kell törekedni, hogy egyénivé formáld, és hogy egy kicsit több legyen, mint a forrás.
    Ez itt egy nagyon jó suli a neten, és sokszor nem csak a varrást tanuljuk, hanem az ÉLETET is.

    VálaszTörlés
  21. Na, mégcsak az kéne, hogy elmenj a blogosok világából! Különben ismerem az érzést..., 21 évig voltam óvónő, azok a gyerekek, akik ingerszegény környezetben nőttek fel, nem is tudtak alkotni (szegénykéim), volt bennük egy furcsa üresség, kellenek az ingerek, olyan csodát kaptunk az fejünkbe, használjuk! Aki félti a szellemi tőkéjét, az tartsa meg magának! Gondolj arra, hogy 10 embernek bablevest kellene főznie, ugyanazokból az alapanyagokból, a végére 10 ízt kóstólhatnál meg LEGYÜNK ÍNYENCEK! Elő azokkal az ízekkel!

    VálaszTörlés
  22. Hejj! De sok mindenkit foglalkoztat ez a téma mostanság....
    Kicsit nem is értem, meg nagyon meg is értem.
    A baj annyi, hogy a net a nagy Big Brother! Bármit csinálsz, bármit teszel, láthatja valaki. És amikor elkezdtük a blogokat, azért kezdtük el, hogy megosszuk a találmányainkat, műveinket. Aki azért kötekszik, hogy lenyúlták valami nagy ötletét, az nagyon téved! Ha olyasmit akar csinálni, amiből hasznot is reméll: ne tegye ki!
    Mi, akik mások képei alapján néha varrunk dolgokat, nem követünk el bűncselekményt. Még akkor sem, ha azt értékesítjük, mert a netre nem volt kiírva, hogy "vigyázz jogvédett cuccot nézegetsz!"
    Ha pedig mi akarunk olyan dolgot készíteni, amit megvédenénk. Védjük meg és ne reklámozzuk!
    És ne hagyja aba senki a blogolást! Ebből tanulunk, fejlődünk. És jó a NET, mert ingyen és utazási költség mentesen tanulhatunk, olyan dolgokat, amiket iskolák 2-4 év alatt tanítanak meg!

    Hajrá lányok!

    VálaszTörlés
  23. Hejj! De sok mindenkit foglalkoztat ez a téma mostanság....
    Kicsit nem is értem, meg nagyon meg is értem.
    A baj annyi, hogy a net a nagy Big Brother! Bármit csinálsz, bármit teszel, láthatja valaki. És amikor elkezdtük a blogokat, azért kezdtük el, hogy megosszuk a találmányainkat, műveinket. Aki azért kötekszik, hogy lenyúlták valami nagy ötletét, az nagyon téved! Ha olyasmit akar csinálni, amiből hasznot is reméll: ne tegye ki!
    Mi, akik mások képei alapján néha varrunk dolgokat, nem követünk el bűncselekményt. Még akkor sem, ha azt értékesítjük, mert a netre nem volt kiírva, hogy "vigyázz jogvédett cuccot nézegetsz!"
    Ha pedig mi akarunk olyan dolgot készíteni, amit megvédenénk. Védjük meg és ne reklámozzuk!
    És ne hagyja aba senki a blogolást! Ebből tanulunk, fejlődünk. És jó a NET, mert ingyen és utazási költség mentesen tanulhatunk, olyan dolgokat, amiket iskolák 2-4 év alatt tanítanak meg!

    Hajrá lányok!

    VálaszTörlés
  24. Már bocs hogy közbeszólok, de az én blogom igenis jogvédett, még pedig a következőképpen:

    http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/hu/

    VálaszTörlés
  25. Itt valamiről nagyon lemaradtam!Reklamált valaki nálad tök vagy kanyargós spárga ügyben?(én még ezt így nem láttam másnál,de ez semmit nem jelent.)Ezek szerint az első szív vagy leveles fa (pl.applikáció)az eredeti,és a többi csak lopás???Én is úgy gondolom,hogy azért publikus egy blog,és azért van számláló szinte mindenütt,mert meg szeretnénk mutatni másoknak is(és jól esik,ha sok a látogatás...),én nem bánnám,ha másnak megtetszene valami,ellenkező esetben egyedül nézegetném.

    VálaszTörlés
  26. Idi!
    Én is láttam azokat a csészéket!(jap. könyvben,PPelőtt)De nem csaK P.P. teázik ,ez is nagyon sokunkat inspirál,tehát nem állíthatja,hogy csak az övé!!!

    VálaszTörlés
  27. Bocs !És a kekszétől is lehidaltam,aztán meg megláttam egy jap.könyvben...

    VálaszTörlés
  28. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  29. egyébként tildas figurát is láttam már japán újságban de nem tudom mikori kiadványba,az"eredeti"elött vagy már utána.Fürdöző hölgy,csiga.Ezekre konkrétan emlékszem.

    VálaszTörlés
  30. Orulok, hogy a vegere ertem ide, es mar ugy dontottel, hgy csinalod tovabb:-) NANA, hogy ertem mirol irsz!!!
    Nekem azt hiszem errol a jogvedeli kerdesrol eleg sajatos a velemenyem, mert ugye nekem a varras a masodik eletem, az elsoben meg kutato vagyok:-) igy lehet, hogy erzekenyebb a plagizalasra.
    Az en allaspontom az hogy barmi, amit csinalsz a tied, csak ha van egy nyilvanvalo inspiracio, akkor azt illik lehivatkozni. En pl. megcsinaltam a krokodil salat, mennyivel jobban nezne ki, ha ugy tennek, hogy az en otletem, de nem az. Es lehet, hogy akik lattak nem lattak az eredeti site-ot, de attol meg ott van es en igy jobban alszom:-)))
    Annanak igaza van, es egyebkent ez a legenhezebb (!) amit csinalsz, az a te stilusod legyen. Ezzel pedig, mint az mar mulkor olyan kukan probaltam irni:-) szerintem nagyon jol allsz!

    VálaszTörlés
  31. Hú, Réka!
    Jól belecsaptál a lecsóba! :-))))

    Ezt a creative common-dolgot már én is nézegettem, csak egy dologgal nem értek egyet...
    Lássuk csak:
    (idézet a liszenc szövegéből:)
    szabadon másolhatod, terjesztheted, bemutathatod és előadhatod a művet

    Az alábbi feltételekkel:

    Nevezd meg! A szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetned a műhöz kapcsolódó információkat (pl. a szerző nevét vagy álnevét, a Mű címét).

    Ne add el! Ezt a művet nem használhatod fel kereskedelmi célokra.

    Ne változtasd! Ezt a művet nem módosíthatod és nem készíthetsz belőle átdolgozást, származékos művet.
    (idézet vége)

    Nnna ebből az utolsó pont böki a csőrömet. Ki mondja meg, hogy hol a határ az inspiráció és a plágium között??? Meddig "átdolgozás" valami, és honnantól számít "eredeti alkotás"-nak????

    A kreatív hobbinkat azért mutatjuk meg másoknak, hogy másokban is érzelmeket, gondolatokat ébresszen. És ha gondolataid támadnak egy szép munka láttán, már szinte óhatatlanul is "látod" magad előtt, hogy az adott ötletből mi mindent lehetne még kihozni...
    Ezzel az erővel Jamie Oliver is beperelhetne, ha nem pont úgy készíted el az ételt, ahogy az ő könyvében áll...

    (Egyébként én is érzékeny vagyok a szerzői jogokra - előadóművész vagyok, pontosan tudom, hogy a mi szakmánkban ez milyen fontos... de a kreatív hobbi azért mégsem a Csajkovszkíj Hegedűverseny...)

    VálaszTörlés
  32. Előttem már mindent elmondtak és annak örülök a legjobban, hogy mégis maradsz, mert csodálatosakat alkotol. És én mindenki blogját úgy nézem, látom, hogy amit alkotott az csak az övé, mégha hasonlít is, nem ugyanolyan és már egyedi!

    És tudjátok mit? Ha rgyszer valami olyat sikerülne alkotnom, ami sok mindenkinek tetszik és le szeretnék másolni, émn lennék a legboldogabb, még akkor is, ha ezzel egyedül vagyok!

    VálaszTörlés
  33. "Azzal, hogy nyilvános hozzáférésre szánt tartalmakat a Google szolgáltatásaiban vagy ezek révén elküld, közzétesz vagy megjelenít, a felhasználó egy egész világra kiterjedő, nem kizárólagos, díjmentes licencet biztosít a Google-nak a tartalmak sokszorosításához, közzétételéhez és terjesztéséhez a Google szolgáltatásaiban." és mindannak,aki azt olvassa és látja,szerintem.
    Anna! Ha levédetted a blogodat,akkor miért nem úgy működteted,hogy csak meghívóval rendelkezők olvashatják?
    HONNAN TUDHATOD AZT,HOGY JAPÁNBAN,VAGY MÁSHOL NEM MÁSOLJÁK LE A MŰVEIDET ÉS NEM ADJÁK EL AZ Ő NEVÜKKEL?
    A bloggírással vállaltuk,hogy az egész világ láthatja.

    VálaszTörlés
  34. Leginkább Kicsodával értek egyet - hasonló hátterünk okán.
    Nagy szellemek persze sokszor találkoznak. Néha tényleg nem is tudja az ember, hogy már látott dolgokból építkezik.
    Ugyanakkor szerintem ez tisztán etikai kérdés: megadom a tiszteletet a másiknak azzal, hogy odaírom ő volt az inspirációm? Lehet, hogy őt is inspirálta valaki (akár odaírta, akár sem), de lehet, hogy nem.
    Például elkeserítőnek - az alkotók szempontjából megalázónak - tartom, hogy egy csomó helyre, pl. az index fórumra, feltesznek szép és láthatóan quilteket az alkotó megjelölése nélkül "találtam valahol" címmel.
    Amúgy a copyright nem azt jelenti ebben az esetben, hogy orrba-szájba lehet másolni azt, ami az interenten van, hanem hogy nem kell a másolásért jogdíjat fizetni, csak engedélyt kérni, vagy megjelölni a forrást.

    VálaszTörlés
  35. Uhh, a megjegyzéseket nincs időm végigolvasni, de pár dolgot leszügeznék.

    1. A blog NAPLÓ. A napló az életünk (bizonyos részeinek) megörökítése. Nem arra teremtették, hogy a saját tervezésű holmijait mutassa be az ember. Ha arra akarja használni, azt tudatja valamilyen formában. Na de hogy CSAK erre való legyen egy kreatív blog... Na nemár!!!

    2. Szerintem nyugodtan varrj meg bármit. Ha van hozzá szm, hát azért, ha csak lekoppintod, hát akkor meg azért. Úgysem lesz ugyanolyan. Ha már valaki odaírja egy lekoppintott darab mellé, hogy ÉN TALÁLTAM KI, EZ AZ ÉN SZELLEMI TERMÉKEM, na az a gáz. De amíg nem ezt teszed... nehogymár csak az alkosson, aki TÖKÉLETESEN ÚJAT tud létrehozni... azt hagyjuk meg a tervezőknek, mi meg élvezzük tovább azt alkotást, jó?

    Ne parázz, varrj tovább:))))

    VálaszTörlés
  36. Mammaka! Ildi válaszát tekintheted az enyémnek is! Tisztán etikai kérdés!

    VálaszTörlés
  37. Ja, és nem a fiókomnak szeretnék írni, ahogy az írók mondani szokták:) Elég szomorú lenne, ha ez lenne a megoldás ezekre a dolgokra.

    VálaszTörlés
  38. Bocsi Reka, de a dolog bennem is meginditotta a lavinat:-)
    Szoval ugy erzem elbeszelunk egymas mellett. Ildi meg Amranta mondott egy fontosat. Tisztelet. Mindenki orombol csinalja, amit csinal, de nem csak abbol, hanem a tobbiek velemenye is fontos, hisz azert teszi ki a netre. En ha megnevezem (mar ha tudom), hogy mi inspiralt, azzal tiszteletemet akarom kifejezni es ha tetszik megkoszonni, hogy altala en is csinalhattam valamit, ami nekem jo volt. Maskor viszont ez sokkal nehezebb. Mint pl nalad.:-) Nekem nem is annyira az tetszik amiket (azok is nagyon de!!) hanem AHOGY csinalod a dolgokat, ennek pedig sokkal indirektebb a hatasa. Izlesnevelo:-)))
    A realitas, hogy ugyanazokat latjuk a neten, akarmennyire is soknak tunik, nem az. Igy amirol multkor irtal a kollektiv tudat kapcsan, az sokkal tobbszor mukodik mostansag. Szoval legyel oly jo, csinald meg, amit akartal, es mutasd meg, es ha akarod most megigerem, hogy inspiralva, en is csinalok egyet...ha tudok:-))

    VálaszTörlés
  39. Ez kérem a kor szelleme is, talán nagyobb jelentőssége lett az individumnak,mint valaha,és mint kellene.Kevesebben kevesebbet tesznek/teszünk a közösségért,az egyéniség,az én,az enyém nagyon fontos,túl fontos.Nem mondom,hogy ne védje saját ötletét,termékét aki fontosnak,szükségesnek érzi,sőt erre sajna szükség is van(bár aki akar mindent megkerül) ,de ilyenkor mindig eszembe jutnak a népdalok,népmesék:mi lett volna,ha...ugye tudjátok mire gondolok? Nem lenne nagyon sok mindenünk,ami most közös kincs.Na meg hogy nagyon messzire ne menjek:a PW hajnalán kialakult,ma már tradicionális minták.Nekem a fórum és a blogok is közösséget adnak,laza de létező közösséget sok hasonszőrűvel,akikhez jó és melengető benézni, és akik közé Te is tartozol.Ez pótolja ahogy tudja a közös takaróvarrogatást,fonót.Ezekről a közös téli összejövetelekről egy csokorban írnál esetleg majd egy keveset?
    Szóval tessék maradni!

    VálaszTörlés
  40. Ja, én le vagyok maradva, csak most olvastam a "fóbiádról", Réka. Ha gondolod, nézz át a honlapomra, az ottani blogon van egy levelezésem erről a témáról. Amúgy örülök, hogy folytatod. Szép napot mindenkinek!

    VálaszTörlés
  41. Egy dolog még utólag eszembe jutott erről a "nem tudom, hol láttam" kérdésről - és azt hiszem ezt az ötletet alkalmazni, és terjeszteni is fogom - hogy amikor valaki feltesz egy fotót a blogjába, vagy bárhová, akkor semmibe nem kerül előtte valami fotóprogrammal, vagy scrap-programmal egy webcímet, vagy vízjelet rátenni a képre.

    Én is elmentek ezer és ezer inspiráló képet - nem csak kreatív témában, hanem természetfotókat, grafikákat, csak úgy a saját örömömre, hogy később gyönyörködhessek bennük. (Amíg nem volt net, addig magazinokból kivágott fotókat gyűjtögettem egy dossziéba...) És bizony, nagyon sok amatőr fotós pl úgy teszi fel a képeit a képtárába, hogy a szélén ott a webcíme, vagy a neve. Ez nagyon jó ötlet, így senki sem mondhatja, hogy "nem tudom, kinél láttam"...

    VálaszTörlés
  42. Nem szabad bosszankodni, ha plagizálják az embert.
    Ez a lehető legőszintébb bók./Theodor Fontane/

    VálaszTörlés
  43. Szia Réka!
    Nyugi, ebben a szakmában, amiről mi a blogunkat írjuk, nem lehet azt mondani, hogy ezét és azét leutánozzuk. Ez egy olyan iparág, amelyben nem lehet pert indítani (pár napja hallottam valahol) csak mert hasonlóan néz ki (ne adj isten, ugyan olyan) az Te általad elkészített darab. Nincs új a nap alatt. A divattervezők sem tudnak újat mutatni, csak a régit hozzák elő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések