Nem gondoltam, hogy a tegnap felvetett téma ilyen sokotokat foglalkoztat. Tulajdonképpen mindenkinek a fő irányelvekben megegyezett a véleménye,amit én is teljes mértékben osztok. Kínosan figyelek arra, hogy mindenkinek feltüntessem a nevét,akitől vagy az egész mintát, vagy csak egy kisebb részt(pl.haj) "másolom le". Soha semmit nem tulajdonítottam a magaménak jogtalanul. (Azt hiszem, akik olvassák a blogomat, ezt tudják is).


Ha inspirálok valakit, az tényleg nagyon nagy örömmel tölt el.


Violinivel teljesen egyet értek abban, hogy a fonókra, tollfosztásokra, ma is nagy szükség lenne, és ezt most virtuálisan próbáljuk meg helyettesíteni.


Az én fő problémámat viszont lehet, hogy nem igazán érthetően írtam le. Nem a fentiekkel van a bajom, hanem azzal, hogy ha az én fejembe összeáll valami, még messze nincs kivitelezésében a késztől, és akkor az alapelvet meglátom másnál. Én hiába tudom, hogy ez most nem másolás, már nem tudom olyan büszkén mutatni, mert úgy gondolom, hogy másokban ez úgy jöhet le, hogy XY az ötletadó, én meg lekoppintottam, és még csak meg sem említem a nevét.


Vagy kezdjek el magyarázkodni...? Ez fáj, hogy én úgy érzem (teljesen szubjektív vélemény), hogy ide jutottunk.


Több energiát nem fordítok erre a témára.


Katicának szabok ki egy falvédőt, mert új kiságyat kapott, és kell a hideg falra valamit tenni.

Megjegyzések

  1. Katbo,ne vedd ezt ilyen véresen komolyan,elvész az öröm így...tény.hogy tőlünk nyugatabbra,a tengerentúlon meg pláne véres harcok folynak,sőt perek zajlanak ilyesmiért,de ez minket ennyire azért nem érint.
    Nyugodtan megteheted,hogy leírod,te ezt agyaltad ki,ugyanakkor másnál is találtál pont most egy hasonlót,s elegánsan és nagyvonalúan kiteszed a linkjét.Engem is oktattak már ki,és kínosan vigyázok,sokszor direkt keresek valami hasonló tutorialt,hogy később ne lehessen vita.Úgysem lesz soha ugyanolyan,mindenki a maga lelkét varrja bele.Te csak varrj sok katbós szépséget,ne őrlődj ezen!

    VálaszTörlés
  2. Katbo: írtam Neked levelet.
    Én is szomorú lettem,de igaza van Katafoltnak!!!

    VálaszTörlés
  3. KatboDrága, már maga az, hogy ezen gondolkodsz, jelzi, hogy mennyire becsületes vagy :)

    Én azt gondolom, hogy a magunk örömére varrunk. Ha nem spanyol viasz, hát ott egye meg a fene, lényeg, hogy nekünk, magunknak örömet okozzon. Aki azt mondja, hogy ő ezt már előbb kitalálta (és csak ő, egyedül a világon), az szinte biztos, hogy téved.

    Nekem is volt egy hattttalmas találmányom :D a tejfogtartó fog, aztán később megláttam egy német blogspoton, aki már előttem megvarrta. Na és? attól én még örömmel készítettem boldog taudatlanságomban, sőt, fogok varrni a Középsőmnek is, mert lassan ő is fogváltásba kezd :)

    Szóval ne a más véleménye érdékeljen, hanem a saját kreatívitásodból fakadó örömöd :)*

    VálaszTörlés
  4. Katafolt, nem én kezdtem a véresen komolyan vételt :-(
    Mammka, megkaptam a leveledet, köszönöm!
    Zsuzsi: :-)

    VálaszTörlés
  5. Tudom, hogy már lezártad, de ez még tegnap megfogalmazódott bennem.
    Akit már másolnak, az azért tud valamit! Az igazán kreatívak meg nem kuporgatják, meg titkolják amit kitaláltak, mert úgyis jön majd még másik ötletük/szép alkotásuk is. Olyat nem nagyon látni hogy valaki csak egyetlen valamit csinál életében, ami előtt mindenki leteszi a kalapját, aztán se előtte, se utána semmit. Legalábbis aki tárgyakat csinál. Száz szónak is egy a vége, mutogasd kérlek továbbra is amiket csinálsz.

    VálaszTörlés
  6. Ezkriszti,ez így van,és ide is ideírom amit a fotvarrós topikba.
    Tóth Krisztina mondta az írói féltékenységről:nem érdemes féltékenynek lenni,mert amit te megírsz,azt csak te tudod úgy megírni,senki más.Na ez a varrásra nem 100%-ban igaz,de nagyjából.

    VálaszTörlés
  7. Sajnos, Violini, ez a varrásra- szerintem - egyáltalán nem igaz:(

    VálaszTörlés
  8. Amúgy meg, Katbo, én értettem eredetileg is, hogy mit akartál mondani. Csináld meg, és írd bele, hogy "ő" is ezt csinálja - nagy szellemek....

    VálaszTörlés
  9. Szerinted ne tegyek fel semmit step-by-step, amit csináltam, hátha valaki leordítja a fejemet ?
    Direkt semmit nem szoktam másolni, de ötletet nyilván mindannyian abból merítünk, amit látunk.
    Szerintem se izgasd magad, varrjál minél több szépséget, és mutogasd nekünk.

    VálaszTörlés
  10. Hát igen ez érdekes.
    Sokszor volt már velem is, hogy elterveztem valamit és másnál már ott volt a kész dolog... Ezek után meg olyan mintha az ember koppintana.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések