Mini fonat

Azért szeretem és sütöm rendszeresen ezt a kalácstésztát, mert nem kell bele tojás.

Mi nem veszünk 3-as bélyegzős tojást, ezért elég költséges móka egy 8 tojásos sütemény. Nem is szívesen látok hozzá olyanhoz.

Itt mindösszesen 1 tojássárgája kell a kenéshez.


Hozzávalók:

10 dkg ráma
50 dkg liszt

6 dkg cukor

5 dkg élesztő

1/4 l tej

1 tojássárgája a kenéshez

sütési idő: 225 fok - 25-30 perc

Megjegyzések

  1. Nagyon gusztusos, ide érezni az illatát :-). Az utóbbi időben úgy elszoktam a sütögetéstől, kellett már egy olyan blog, ami megint kedvet csinál a konyhatündérkedéshez :o).

    VálaszTörlés
  2. Rekam, ird meg nekem legyszi, hogy mi az a 3-as bélyegzős tojást? Neha kicsit hulyen erzem magam vasrlas kozben... at kell szoknom a magyar dolgokra:-)

    VálaszTörlés
  3. Kriszta, a tojáson lévő bélyegző első száma mutatja,hogy milyen körülmények között tartják az állatot.
    0 - bio
    1 - szabad tartás
    2 - alternatív tartás
    3 - ketreces tartás
    Ha teheted csak "boldog" csirke tojását vedd,egy ketreces, akiket lámpákkal manipulálnak,és életében nem kapirgászott egy percet sem...,de még a napot se látta soha. Na az ilyen tojások szoktak akciósak lenni.
    De ez már megint egy külön téma.

    VálaszTörlés
  4. en meg eddig abban a hitben voltam, hogy a neni, akitol a `tanyasi` tojast veszem (35ft) az jo, most neztem meg es az is ketreces:-( na akkor erre jobban kell figyelnem! Koszi!!!!

    VálaszTörlés
  5. Sajnos ilyet már én is tapasztaltam. A "nénikés" házi tojáson nincs bélyegző.

    VálaszTörlés
  6. Szia!

    Nagyon tetszik ez a recept! A kisebbik lányom sajnos allergiás tejre, tojásra így mindig nagyon örülök, ha ehhez hasonló receptet találok. A tejet tudom tápszerrel helyettesíteni, a tetejét pedig cukros vízzel szoktam megkenni. Azt elárulnád, hogy ebből kb. hány darab lesz? Hogy fonod? Ahogy a képet nézem, inkább csavarásnak tűnik. Megkeleszted külön, vagy a sütőre bízod?
    Köszi
    Gabi

    VálaszTörlés
  7. Gabi, ezt úgy készítjük, hogy a hurkát ketté hajtjuk, és a két szárat megtekerjük egymáson, aztán karikára igazítjuk.
    9-10 db készül ebből az adagból.
    Nagyon nehéz lehet így főznöd, de úgy gondolom, ügyesen meg tudod oldani ezt a problémátokat:-)
    Sok jól használható receptet kívánok Neked.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm, tegnap már elkészült sima copfos fonatokkal. Hamar elfogyott:).

    Gabi

    VálaszTörlés
  9. Ezt a receptet én is kifogom probálni. Örülők a bloggodnak. itt angliában nem tudok finom fonott kalácsot venni, igazából nics is.
    köszonőm

    Bea

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések