Palántának..

Ma (minimum 1 hetet csúszva) elszórtam a paradicsom,illetve paprika magokat palántának.
Korai, üvegházba való kiültetésre szánom, ezért már bőven idejében vagyok a műveletnek.

A fuldai apátságban használt gyógynövény keverék főzetében áztattam, illetve ezzel locsoltam be őket. A keverék a következő gyógynövényekből áll: cickafark, macskagyökér-virágzat, pongyola pittypang, csalán, tölgyfakéreg és kamilla. Nekem pittypangom, tölgyfakérgem nem volt itthon, de a többi hozzávalóból főzött tea is jó szolgálatot tesz már évek óta.

Paradicsomok mennek egy hűvösebb ablakba,mert 15-18 fokon csíráznak , a paprika viszont a meleget szereti.
Amint nőni kezdenek,még szétültetem őket párosával.



Többek közt ez a fortély is ebben a könyvben található. Én nagyon szeretem, ajánlom azoknak, akiket érdekelnek a régi praktikák. (Szórakoztatóbb,mint sok regény:-D )

Ja,ha valaki zellert szeretne palántának nevelni, még gyorsan tegye meg, mert 3-4 hétig is eltarthat a kelése. Addig is folyamatosan locsolni kell.

Megjegyzések

  1. Ez a könyv nekem is nagy kedvencem. Nálunk anyukám veti nekem a magokat, és ő földet is megmelegiti a tűzhelyen egy lábosban.

    VálaszTörlés
  2. Én pedig a vödröt, amiben a palántaföldet tartom, a radiátor mellett van,hogy langyos legyen a föld:-)

    VálaszTörlés
  3. " a jó szolgálatot tesz" gyakorlatban milyen tapasztalatokat jelent?

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Örülök, hogy ráakadtam a blogodra, talán a te segítségeddel a növényekkel is olyan szoros barátságba tudok végre kerülni, mint az állatokkal. Igaz a kecskék miatt, akik ugye nagy legelő területet kívánnak, kicsi kertem maradt, de valahogy nem igazán megy nekem a kertészkedés! Na majd lesek!

    Sikeres munkát és jó tavasz várást kívánok: Eszter

    VálaszTörlés
  5. Szentpyr, a beáztatás azért jó,mert a magok könnyebben csírázásnak indulnak, és HISZEK benne, hogy a gyógynövény főzettől ellenállóbak is lesznek a növények.:0)

    VálaszTörlés
  6. Több éve abbahagytam a kertészkedést, de jó látni, hogy a fiatalok azért még szeretik a a növényekkel való foglalatoskodást, nagyon jó tavaszvárást!

    VálaszTörlés
  7. Igen, az ellenállóságra gondoltam, hogy tapasztalatod szerint mennyire működik! Ha jól meggondolom ez nem mérhető, tehát a HISZEK benne kielégítő válasz volt, én is így vagyok vele:)! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Szia Katbo!
    Láttam aaz egyik képen, hogy te is komposztálsz.
    Mond meg nekem kérlek, hogy szerinted természetes dolog az, hogy a félig érett komposztombe beköltöztek az egerek? talán mert a földekről behúzódtak?
    Vagy vmit mégit rosszul csinálnék? A komposztom állaga egyébként olyan, amilyennek lennie kell.
    Tudom most nem éppen ez a téma, de talán tud nekem vki választ adni.

    VálaszTörlés
  9. bocsánat a sok félregépelésért.

    VálaszTörlés
  10. Hú, nem tudom, hogy az egér mit jelent? Utána nézhetek.
    Tavaly a miénkben egy komplett sünicsalád telelt át.

    VálaszTörlés
  11. Ha az egeret nem is tudom, hogy mit jelent, de a süni család beköltözése, az mindenképpen a kerted dicsérete!

    VálaszTörlés
  12. Megköszönném, ha meg tudod vhol nézni. Remélem semmi baj, de ha mégis, akkor sem adom fel...:-)

    VálaszTörlés
  13. Én még eléggé kezdő vagyok a kertészkedésben és azt szeretném klrdezni hogy hol lehet olyan dobozt kapni amibe te vetetted a magokat? Köszi

    VálaszTörlés
  14. Fészerlakó, ezeket a dobozokat, igaz én már régen vettem, de nagyobb üzletekben (bauhaus, obi) lehet kapni.

    Andi, tulajdonképpen csak annyit találtam, hogy megjelenhetnek egérfészkek a komposztban. Semmi káros hatást nem ír, csak annyit, hogyha "terhessé válna az egerek jelenléte, akkor zárt edénybe komposztáljunk". Ellenben a patkányok már zűrösebbek, mert betegséget terjesztenek.

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm Katbo, hogy utánna néztél, Akkor várok egy kicsit,talán a veteményezésig. Az az igazság, hogy a kertek fölött egyutca van nagyon kevés házzal és utánna már termőföldek, nagyon bízom benne, hogy csak elemózsiát gyűjteni jöttek be. Mindenesetre szemmel tartom a kis szapora teremtéseket. :-)))

    VálaszTörlés
  16. Fantasztikusan tetszik ez a blogod is.
    Jövök és olvasgatom majd. az első bejegyzés első képén a kertben az egy üvegház??

    VálaszTörlés
  17. Most fedeztem fel, hogy Neked ilyen klassz blogod is van ami a kerttel foglalkozik:) Nagyon megörültem neki, mert bár nekünk sajnos nincs itt a belváros közepén, de imádom a kerteket, és a virágokat. Az ablakom az mindig tele van virággal. De jó legalább ha vmi nem megy akkor van kihez fordulni tanácsért:) Szuper ez a blog!!!!

    VálaszTörlés
  18. Jól látom, hogy az egy pici cica a palánták mellett? Nagyon édes! Nekünk is van egy ilyen kis cirmos házi cicánk, igazi egyéniség!

    VálaszTörlés
  19. Kamilla cica igazi "mindenlébenkétkanál".

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések