A takarékosság!

Sem Skót, sem Sváb felmenőkkel nem rendelkezem, mégis szerfelett vonzódom minden olyan praktikához, amit talán már csak a nagymamák tudnak a főzés terén.
Mint pl. a következő történet:
Violini, kedves "kreatív blogostársam" közkincsé tette a közös főzős blogunkban a nagymamája kapcsolatát a tökkel. Itt elolvashatjátok, számomra nagy élmény volt.
Én sajnos egy nagymamámat sem ismerhetem, ezért Tőlük már nem tudok meg semmi ilyenféle praktikát, de például az anyu mesélte, hogy gyermekkorában a nagymama a túrógombócot aludttejből főzött tejbegrízből készítette.
Vagy például, ha sajtot készítek, a savót még egyszer átforralom, leszűrve abból lesz az orda, a megmaradt híg savót pedig hígítva, fokhagymával áztatva a növényekre lehet permetezni, remek gombaölő.

Ha Ti is tudtok ehhez hasonló fortélyokat, örülnék, ha megosztanátok velem.

Ez az édesség, amit most meg szeretnék mutatni, szintén hasonló elven nyugszik. Egy kedves barátnőmtől "tanultam", aki szintén hasonló elveket vall.

Csokis csiga




Ezt az édességet akkor készítem, amikor kenyeret sütök. /tehát elvileg minden másnap :-)/
A kicsit több kenyértésztát dagasztok be, és miután megkelt, úgy az egyharmadát kiveszem.
Ezt a kivett adagot kinyújtom, megkenem olvasztott vajjal, megszórom egy kis nádcukorral és rászórom az összetört mikulás, vagy nyuszicsokikat. (vagy ami van).
Bejgliként feltekerem, 1 1/2 - 2 cm-es szeletekre vágom, kivajazott tepsibe rakom a vágott felükre. Az egészet még átkenem olvasztott vajjal. Most szórtam rá jégcukrot is.

200 fokon kb 10 percig sütjük.



Megjegyzések

  1. "Imádok mindent, aminek köze van a régi paraszti világhoz."
    Hát akkor nézz be hozzám, a tegnapi ételünk igencsak hagyományos ízű volt!:)
    A hamis túrós gombócot én is szoktam készíteni.
    Majd leírom hoygan lehet házilag krémsajtot is csinálni, de már nem tudom pontosan, meg kell kérdeznem anyósomat az arányokról.

    Nagyon jól néz ki a csigád!
    Üdv, Edith

    VálaszTörlés
  2. Amikor túrót készítek és megmarad ugye a savó(vagy író? sose tudom...), nagyon fincsi gyümölccsel, lekvárral összeturmixolva, lehűtve. Nem saját ötlet, egyszer vettünk ilyet készen, dobozosat, nagyon olcsón, és megszerettük.

    VálaszTörlés
  3. Csak simán felmelegítem az aludttejet, aztán pellusban lecsöpögtetem a fennmaradó túrót. Persze házitejből... De semmi kecmec, csak ennyi, nem tudom, mihez kell szódabikarbóna. Nagyon fincsi zsíros túró lesz!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok!!
    Kiseri, Sedith ígért krémsajt receptet, ahhoz kell a szódabikarbóna.

    VálaszTörlés
  5. Ja, már megint nem figyeltem...köszi!

    VálaszTörlés
  6. Nekem sincsenek sváb skót felmenőim, de nagyon hasonlóan érzek, mint te. Most jöttem rá, hogy ez a közös nevezőnk a foltvarrással is.

    VálaszTörlés
  7. EN IS!!!!
    A savo/iro (buttermilk... szoval gondolom ez a vajnal marado dolog lehet) az igazi amerikai palacsinta alapja. Tejjel keverve suru palacsinta teszta es szodabikarbona. En abba szortam a csokidarabokat...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések