Kölesfelfújt



Férjem keresztanyukája mesélte tegnap, hogy milyen jó kis köleses ételt talált, és ezt nekem is ki kellene próbálnom.
Hát én ma meg is sütöttem és tényleg nagyon - nagyon finom.

2 dl kölest megmosom és megfőzöm 2 dl vízben.
Amikor magába szívta a vizet, hozzáadok 4 dl tejet és 3 ek mézet. Puhára főzöm a kölest.
3 tojássárgáját kikeverek 5 dkg vajjal és még 3 ek. mézzel. Ezt hozzákeverem a kihűlt köleshez.
Felaprított citromfüvet keverek bele és a végén a 3 tojásfehérjéből felvert habot is óvatosan hozzáadom.
Kivajazott tepsibe kb. 35 perc alatt megsütöm. ( 200 fokon- előmelegítve)

A recept ajánl hozzá valamilyen gyümölcsöntetet, én eperből főztem.

Egy pohár hideg tejjel remek uzsonna!!!!!!!

Megjegyzések

  1. Még sosem készítettem kölesből semmit, csak lisztet használtam, a lányaim kaptak abból kölespépet. Egyszer kipróbálom, mert nagyon jól hangzik!:)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, én meg a nevéből és a képből azt hittem, hogy sós ízvilág következik valamilyen édes mártással. De nagyon tetszik! Többet kellene foglalkoznom a kölessel. Nagyon régen ettem, és most sincs itthon, pedig finom.

    VálaszTörlés
  3. Tényleg olyan, mint egy petrezselymes, sós süti.
    A citromfű megtéveszti az embert.

    A köles annyira egészséges, hogy jóval gyakrabban kellene nekünk is ennünk. (ezért is örültem ennek a receptnek)

    VálaszTörlés
  4. Szia :)
    Nézz be hozzám, kérlek szépen, ide, http://garffyka.blogspot.com/2009/07/lovely-blog.html
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Szia Réka, csatlakozom az előttem szólóhoz: gyere kérlek, kukkants be a konyhámba...
    Zsuzsi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések