A nagy szilvabefőzés


Három asszony hónapok óta tervezi, hogy az idén hagyományos módon főzi be a szilvát.
Reggel 8 órakor lett alágyújtva, az előző este kimagvalt, alárottyantott több mint 80 kiló szilvának. Felváltva "eveztünk" a szilvában, szólt a zene, a gyerekek hatalmasat vircsaftkodtak, a férfiak főzték bográcsban az ebédet és gondoskodtak a "kontyalávalóról". Rengeteg "szurkoló" fordult meg az udvarban.
Éjszaka 2 felé vonult nyugovóra az utolsó felnőtt is. Maradtunk mi hárman asszonyok, és egy férfi, aki a tűzről gondoskodott. 3 felé volt egy mélypont, hideg volt és nagyon fáradtak voltunk.
Aztán elkezdett pirkadni, leírhatatlan, hogy micsoda erőt kap az ember, mikor feljön a nap.
5 órakor nyilvánítottuk késznek, 6 órára fejeztük be a kiporciózást.
Nagyon sajnálom, hogy a végeredmény (mennyiségét) nem fotóztam le.
Lett 3 nagy 8-10 literes köcsög (családonként 1) és több kóstoló a sok segítő kéznek.

A gyerekek napközben ilyen gyönyörű kalácskákat készítettek.



Megjegyzések

  1. Jaj de irigyellek titeket ezért!Mi is évek óta tervezzük hogy így készítjük a szilvát télire...na talán majd jövőre!Tartalmas program lehetett és élménynek sem utolsó az biztos:o)

    VálaszTörlés
  2. Hű! és ráadásul köcsögbe porciózva!

    VálaszTörlés
  3. Dejóóóóó! Hát ezért tényleg megehet minket a sárga irigység...:) nagy élmény lehetett! Milyen jó lesz majd ebből a lekvárból enni, mindig felidézi azt a napot és éjszakát...!

    VálaszTörlés
  4. Szintén beálltam az irigykedők sorába! Hu, micsoda program lehetett ez!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a kedves szavakat.
    Ne haragudjatok, hogy csak most reagálok, de napokig be se tudtam kapcsolni a gépet.

    VálaszTörlés
  6. Hej, Réka, ez egy életreszóló élmény lehetett! Gratulálok és csendben irigykedem! Azért a Ti köcsögötöket fotózd le, kérlek!

    VálaszTörlés
  7. Drága Réka,
    legközelebb hívjál engem is....annyira klassz lehetett!!
    (Na jó, csak vicceltem...)
    gratulálok!

    VálaszTörlés
  8. Az Igen, talan igy

    VálaszTörlés
  9. Szia,
    én most járok először a blogodban. Nagyon szép az oldalad és éhes lettem a sok szép kép láttán.

    Igényes blog, gratulálok.
    Andryka

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések