Szappantorta

Régóta "piszkál" ez a Tildás szappantorta, aztán Violini remekműve engem is szappanvásárlásra ösztönzött. (bár ne tette volna)

Ámíthatom magam, hogy a szappan vacak volta miatt lett olyan, amilyen, de persze az sincs kizárva, hogy elbénáztam.
-A DM-es vadrózsás alig üt el színben a fehértől,
-hiába olvasztottam fel, nem lett homogén az állaga, pedig gyönyörű krémes volt, turmixolás után.
-Lehetetlen formázni őket, Tilda azt mondja..."mint a marcipánt..." hát nem. Talán az olivás zöld "Palmolive" viselkedett a legkezelhetőbben, de  a rózsaszin Fa szappan (ebből vannak a rózsák, miután a vadrózsás DM-es nem vált be)sem volt már az igazi, a DM-es meg kifejezetten katasztrófálisan tört, mállott.

A külső hab borítást is elszúrtam, mert túl habosítottam és a tetejére szórt fürdősó jól megfogta, ami nem válik az előnyére.

részletfotók, elrettentés gyanánt:

Készítettem a maradékból "Muffinokat" is, azok egy hangyányival tetszetősebbek lettek, majd azokat is mutatom. Egy lélegzetre azt hiszem most elég ennyi is. Nem hiszem, hogy valaha ilyen torta készítésére adom a fejemet. CSAK, ha valaki meg nem győz arról, hogy itthon vásárolt szappanokból is el lehet készíteni olyan szépre, mint ahogy azt a könyv mutatja.



Megjegyzések

  1. Nem rossz ez, szerintem! Bár hozzáfogni én sem merek:)

    VálaszTörlés
  2. Fogd fel pozitívan!Még mindig jobban néz ki mint egy sima szappan!
    Évekkel ezelőtt én egy praktika cikk nyomán levendula golyóknak fogtam neki. Akkor én is hasonló élményekkel gazdagodtam, na akkor megfogadtam soha többet!Mit mondjak ....a bejegyzésed csak erősítette a kitartásom:O)

    VálaszTörlés
  3. Ha ott hagynád a fürdőszobában ezt a tortaszeletet, akkor
    1. biztosan néznék, hogy minek van itt egy szelet torta - biztos ott felejtődött
    2. nem mernék vele kezet mosni, még ha rájönnék is, hogy ez a szappan.

    Szerintem fogd fel úgy, hogy ez az első próbálkozás miatt ilyen.
    Lehet csak a megfelelő szappant kell megtalálnod.
    Ki tudja mik vannak a gyári szappanban ami miatt lett olyan amilyen.
    Azt se feledd el nem arra találták/csinálták őket, hogy te azt újraalkosd.
    Fel a fejjel. Én még ilyet sem tudnék. .-)

    VálaszTörlés
  4. Szegény, a te korábbi szappanaid alapján ennek is sikerülnie kellett volna, nem benned volt a hiba.

    VálaszTörlés
  5. en is akartam a fiukkal egyszer szappanozni, de komplett kudarc, es meg veszelyes is volt, azert nem is jottem lazba:-)

    VálaszTörlés
  6. Kár, hogy illatot nem tudsz megosztani velünk...

    VálaszTörlés
  7. Szia Réka!
    Pont tegnap olvastam egy régebbi Praktika számban, hogy a boltban kapható szappanokkal nem szabad kísérletezni (ill. szabad, csak kudarcokat rejt), mert nem alkalmasak a felolvasztásra, formázásra, hanem hobbyboltban kapható glicerintömböt kell használni, ami ugyan átlátszó, ezért előfordul, hogy nem lehet hajszálra olyan tortát készíteni, mint a Tilda könyvben, de azért szép alkotások szerepeltek a Praktikában is. Ezeket a tömböket lehet szinezni és illatosítani. Én magam még sohase próbálkoztam ilyesmivel, így saját tapasztalat nincs.

    VálaszTörlés
  8. Szerintem meg így is olyan kis guszta! :D
    A fenti fotót a tortáról olyan szép régiessé tetted! Mivel lehet ilyet készíteni?

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm a bíztatást,de tuti itt be is fejezem a szappankészítési próbálkozásaimat.

    Zsuzsi, erről a levendula golyókról azért mesélhetnél! Hogy néztek ki?

    Kicsoda, veszélyes? lehet, hogy tovább kellett volna melegítenem? Az enyém nem volt olyan forró.

    Margaretta, köszi a tippet! Melyik számban olvastad?

    Barbi, ezeket a képeket Nero-val öregbítettem.

    VálaszTörlés
  10. A levendula golyókról előkeresem a cikket és írok:O)megjegyzem mazochista vagy!:O)

    VálaszTörlés
  11. eloszor a lereszelesnel serultem/tunk, aztan a melegitest mikorban csinaltam, mert a boltos azt mondta:-) es frocskolt. utana meg csak randa lett az eredmeny:-D

    VálaszTörlés
  12. Zsuzsi, köszi, kiváncsian várom.

    Kicsoda, hát így már érthető. A reszelés tényleg nagyon véres is lehet. A micró veszélyeit is átérzem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések