tisztítsunk!

Méhviaszos bútorfényező:




Egyszer egy nagyon kedves barátom azt mondta, hogy addig fogunk mérgező anyagokat használni, amíg lesznek. Amíg árusítják a megszokott boltjainkban. Mert egyszerűbb levenni a polcról az aránylag olcsón kínált "mérgeket", mint normális anyagokból otthon csinálni olyat, ami hatásában megfelel, és kevésbé terheli a környezetet, csak éppen kényelmetlen azokat házilag előállítani. Persze sok praktikát már nem is ismerünk. De ha szánunk rá időt, önmegvalósításnak se rossz.

Van mosószódám, sőt mosódióm.... és már egy jó ideje ecetes vízzel töltöm föl a kiürült ablaktisztítós flakont. Tényleg nagyon szépen tisztítanak. Azt tudtátok, hogy a Cola pl. tökéletesen használható WC csésze tisztítására? Buborékot vesztett, az előző napi "buliról" maradt Cola méltán mehet a WC-be.
Bútorfényezőt készítettem méhviaszból és terpentinből.

250 ml készítéséhez:
75 gr természetes méhviasz
200 ml tiszta terpentin
20 csepp cédrusfaolaj
10 csepp szantálfaolaj

A méhviaszt lereszeljük, felöntjük a terpentinnel és egy csavaros tetejű üvegben, időnként megkeverve egy hétig állni hagyjuk.
Hozzáadjuk az eszenciaolajokat, és jól összekeverjük.






Az IKEA-ban egyszer vettem egy fenyőolajból készült természetes szappant.


Mikor legközelebb kerestem, mert egy barátnőmnek szerettem volna venni, közölték velem, hogy az csak idény jellegű termék volt.


Ez most mit jelent? Idény jelleggel takarítsunk csak, vagy Magyarországon elég idény jelleggel figyelni a környezettudatos tisztításra?










A DM tart egy ÖKO tisztítószer családot, nem olcsó, és a jól megszokott "komfortélményt" , mármint, hogy habzik, nem hozza, de lehet, hogy nem is kell neki.




Ezt a könyvet Mammkánál láttam és a közelgő szülinapomra azt hiszem meg is lepem magam vele.





Ha Ti is ismertek jól használható praktikákat, megoszthatnátok velünk, hátha nem vagyok egyedül az ilyen irányú "perverzióimmal".

Megjegyzések

  1. De jó, hogy leírtad! :)
    Régebben én is írtam, de csak a mosásról:
    http://lidercke.blogspot.com/2009/08/mosodiorol-nem-diohejban-d.html
    + Az ecet nálunk univerzális tisztítószer. Használom öblítéshez is, de ablakpucoláshoz, fürdőtakarításhoz, konyhai vízkőoldáshoz is.

    VálaszTörlés
  2. Ajánlok egy könyvet: Mindennapi tárgyak nem mindennapi szerepben(Reader's Digest kiadás). Tele van jobbnál-jobb fortélyokkal nem csak a takarítás témakörben.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök a témának! Én is írtam pár cikket korábban a környezetkímélő takarításról és a mosásról is többek között, ha valakit érdekel:

    http://gyhirlap.blogspot.com/2009/06/kornyezetbarat-takaritas.html
    http://www.gyermelyert.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=32:koernyezetbarat-mosas&catid=14:koernyezetvedelem&Itemid=3

    Nálunk is az ecet, a mosódió, valamint ha muszáj, akkor öko tisztítószer dívik.
    És a citromlé, esetleg kifacsart citromhéj, ami kiválóan tisztítja az inox felületeket...

    VálaszTörlés
  4. A mosószódát én is használom, a mosódiót viszont még nem próbáltam. Tisztító szerként a patikában vásárolható citromsavat/ por alakban/ szoktam használni, korábban a blogomban írtam róla.

    VálaszTörlés
  5. http://marcsihobbi.blogspot.com/2009/09/takaritas-citromsavval.html
    Ez véletlenül lemaradt.

    VálaszTörlés
  6. Szera linkelt be egyik nap egy ingyen letölthető füzetecskét, nagyon jó!

    VálaszTörlés
  7. Apukámtól láttam annak idején, amikor nem volt otthon súrolószer (Cif, WIM...), hogy sót használt. Jó azokra a helyekre, ahol nem fontos, hogy karcolódik-e a felület. Az ecetet már írtátok.Ruhafoltok eltávolításához citromlé.

    VálaszTörlés
  8. Ó, ismét egy gyöngyszem!Én a citromlé-ecet-só kombinációra esküszöm!Bármit felold jóformán, pl.leégett vízkövet, kagylókat amik a tengeri szennyeződéstől szinte megtisztíthatatlanok...meg ilyenek.Réka mi történik a kertedben?Ugrásra készen várom a bejegyzéseket!Az Dm-es tisztítószerek valóban drágák, de kiadósabbak!

    VálaszTörlés
  9. Örömmel olvasom a bejegyzésedet. Engem mifelénk mindenki bolondnak néz a hasonló felfogásommal. De nekem még szemétválogatási perverzióm is van emellett. Én a kifacsart citromokkal a csapokat szoktam tisztítani. Amit még ajánlhatok az a szódabikarbóna. Konyhába, fürdőbe, szépen lehozza a koszt.

    VálaszTörlés
  10. Amit még elfelejtettem:
    Az Aréna kiadónak van egy Ízek, illatok, fortélyok című könyve amiben hasonló régi jól bevált receptek vannak a befőzéstől a fürdőszobáig. Én ezt szoktam forgatni.

    VálaszTörlés
  11. Nekem is tetszik a téma.Mi a minap öko mosogatógép tablettát vettünk.
    :)

    VálaszTörlés
  12. Lidércke, milyen arányban higítod az ecetet?

    Krisztallit, köszi a könyvtippet, rá is keresek.

    Brigi, máris elolvasom, köszi.
    citromhéjjal hogyan tisztítod at inoxot?

    Marcsi,köszi, nagyon érdekel ez a citromsav.

    Kiseri, köszi. Szerát rendszeresen olvasom, hogyan kerülhette el a figyelmemet?

    Ida13, hát igen a karcolódás azért nem a legjobb, de köszi a tippeket.

    Zsuzsi, citromlé-ecet-só? ,ilyen arányban, hogyan?
    a kertem alszik, de a paradicsompalánták "fogantatás" közeli állapotban vannak.:-)

    Andy, köszönöm a szódabikarbónás tippet.A szemetet én is válogatom, de az Nekem nem okoz akkora élvezetet!:-)

    Rojalka, én is láttam olyat!

    VálaszTörlés
  13. A citromhéjat "kifordítom", és ezzel végigmegyek a tűzhelyen. (Azért jó, ha marad benne egy kevés citromlé...) Aztán kis idő múlva nedves ruhával áttörlöm. Ugyanis némi rost mindig rákerül a felületre.
    De hallottam már olyan verziót is, hogy a citrom levét szórófejes palackból spriccelték az inox felületekre, ez is jó lehet.

    A szelektív hulladékgyűjtést persze Andyhoz hasonlóan mi is űzzük! :)

    VálaszTörlés
  14. Réka, öblítéshez 20%-os ecetet higítok háromszorosára. Takarításhoz fele-fele arányban higítom vízzel.
    A citromlé a fehér ruhákhoz is jó. Nem szürkülnek be sok mosás után se, ha töltesz egy kis citromlevet a dobba.

    VálaszTörlés
  15. Milyen szép tisztítószered lett! A terpentint és a méhviaszt hol szerzed be? A cédrus és a szantál csak illatosító vagy van valami tisztító/fertőtlenítő funkciója is.. Mintha egy tv műsorban még narancsolajat is láttam volna bútorfényező adalékként.. :D

    VálaszTörlés
  16. Szia Réka,a nagymamás fortélyos könyv nekem is megvan. Én is úgy szúrtam ki valahol, és karácsonyra meg is kaptam a nagymamáimtól. :) Nagyon hasznos és egyben gyönyörü könyv, tele szebbnél szebb fotókkal. Ajánlom szeretettel én is.

    VálaszTörlés
  17. Attól függ mennyit keverek be de az a lényege hogy amennyi a citromlé ugyanannyi az ecet és a só is.Ezt én úgy tanultam, hogy egy rész citromlé egy rész ecet egy rész só.

    VálaszTörlés
  18. Sziasztok!
    Nem tudom a DM-ben mennyibe kerül itt is lehet kapni:
    http://netbio.unas.hu/shop_cat.php?shop_id=3487&cat=765852
    Meg itt:
    http://www.biokukac.hu/termekek.php?cmd=view_alkat&id=37

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések