Búza /2009

A 2008-ban  vetett búzánk nem sikerült, "kisollóval" arattuk (alig termett).



Tavaly ősszel újra próbálkoztunk, kicsit gondosabb előkészületekkel. Akkor nem írtam róla, most ezt pótolom.

Talajlazítás: Gábor a traktoron....



A vetés természetesen ismét kézzel történt.....



A magok gyönyörűen kikeltek, a vetés szépen zöldellik. Reméljük a termés is bőséges lesz.

Megjegyzések

  1. Nagyon örülünk, Réka, hogy többször írsz a kertes blogodba, csak így tovább, várjuk a bejegyzéseidet!

    VálaszTörlés
  2. Mit nekünk pacsirta magas röpte!?ha már írod ezt a blogod akkor tényleg Itt a tavasz!

    VálaszTörlés
  3. Öröm látni ezt a szorgos kis társaságot.látszik örömmel csinálják,. Sikeres legyen.Remélem az aratásról is beszámolsz.Én már olyan öreg vagyok, hogy a kézi aratáskor a kéve alá készítettem amivel össze kötik.Na annak a nevét meg elfelejtettem.Egy kis bottal kellet összecsavarni a szalma szárakat.
    Apukám kézi kaszával aratott. Anyukám szedte a "markot".
    Keresztekbe raktuk. A felső kéve a "pap" volt.
    majd behordták az udvarra, nagy kazalba, jött a cséplőgép, házról házra és zsákokba került a búza.Az az illat, a törek, a szalma, a búza. Soha nem felejtem el.
    Vittük lovas szekérrel a malomba, és hoztuk haza a korpát a a "nullás "lisztet.
    Kemencébe sütötte Édesanyám a kenyeret.
    Nekem is van kemencém, de kenyér csak egyszer sült, pizzát kell sütni az ifjúságnak.
    Ti biztosan már géppel takarítjátok be.
    Nagyon várom a képeket.
    Tudom Péter-Pálkor szakad fel a búza töve, utána lehet aratni.
    Sok szerencsét hozzá, és főleg jó időjárást.
    Ha pipacs virágzik a búzamezőn, meg búzavirág, feltétlenül fotózz!!!
    Egy idős néni.

    VálaszTörlés
  4. De jó volt látni!!!!!Honvágyam lett Nagykörübe.:)
    A kis vödrös ,narancssárgás pulcsis manó tüneményes.:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések