Gyógynövényes SAJT



A sajt készítését ebből a videóból tanultam meg. Tényleg nagyon egyszerű, csak oltót kell hozzá beszerezni. Én az AniVetben veszem.

Tejoltó - 100 ml-es kiszerelésben lehet kapni. (legalábbis az Anivetben). Ebből literenként 5ml-t kell belecsepegtetni  a tejbe. Csak egy fecskendőre vagy valami olyan pipettára van szükség, amivel az adott mennyiséget könnyen ki lehet mérni.
Aránylag sokáig eláll, (a most vásárolt oltón 2010.dec. 15.-i lejárati időt tüntettek fel, de az előző oltómat még pár hónappal a lejárati idő után is használtam). Szerintem érdemes valakivel összeállni, mert 200 liter tejet lehet sajtnak feldolgozni ezzel az adag tejoltóval.

Ami most újdonság a korábbi sajtjaimhoz képest, hogy nem csak "ízesítő" növényeket, (fokhagyma, snidling, stb.) raktam bele, hanem gyógynövényeket is.

Nagyon egészséges tavaszi salátát lehet készíteni, zsenge csalánból, útifűből, pitypanglevélből és tyúkhúrból.

Én most ezeket a "füveket" kevertem bele a sajtba egy kisebb marék körömvirág szirom kíséretében. Azért az elmaradhatatlan tört fokhagyma ( antibakteriális és antimikotikus (gombaellenes)hatása miatt szeretjük nagyon, ugye?) is került bele.

Készítettem egy "sajtprést". Egy kisebb ételtároló dobozka alját felforrósított szöggel kilyukasztgattam, ebbe nyomkodom a sajtot és a tetejére egy pont beleillő vízzel telített üveget rakok. Ez préseli ki a savót. Nem éppen autentikus, de a célnak tökéletesen megfelel!!!!!

Megjegyzések

  1. Nagyon szép, a forma pedig remek ötlet!!! Én eddig kerekded sajtokat készítettem és nem oltva, hanem savval (citrom). megtennéd, hogy írsz bővebben az oltásról, akár e-mailben? kicsikato kukac gmail pont com

    Érdekelne az oltóanyag ára, hogy meddig áll el, kell-e hozzá még valami spéci dolog?

    VálaszTörlés
  2. Ritkán írsz, de akkor csoda dolgokról. :) Engem is érdekelne a sajtkészítés részletesen.

    VálaszTörlés
  3. Lányok, Eszter videója nagyon jól használható, többet nem nagyon tudok én sem hozzátenni!

    Kicsikató, a bejegyzést kibővítem az oltó részletezésével, jó?

    VálaszTörlés
  4. Remek a "sajtprés"!Egyszerű-nagyszerű!
    (Én joghurttal "oltom" a tejet.)

    VálaszTörlés
  5. En mar felek a piacra menni, mert siman 2-3 ezer forintot szoktam a tejesnel hagyni CSAK sajtra;-) szoval muszaj ezt kiprobalnom. Mennyi tejjel csinaltad ezt a darabot? es bolti pasztorozottel is mukodik? mert akkor Barni is ehetne.

    VálaszTörlés
  6. Zöldmandula, joghurttal? Abból nem joghurt lesz?

    Kriszta, 3 liter tejből lett ez a darab sajt.
    Nem próbáltam még bolti tejből, de mindenképpen érdemes kísérletezni.

    VálaszTörlés
  7. Soha nem próbálkoztam még sajtkészítéssel.De ami késik, nem múlik. Mennyeien néz ki! Köszönöm hogy megosztottad velünk a sajtkészítés rejtelmeit.

    VálaszTörlés
  8. De joghurt lesz (aludttej),a savó kiválását gyenge melegítéssel segítem elő, aztán konyharuhán lecsepegtetem. (Dolce vita-tól van az ötlet, igaz Ő kecsketejből készített így sajtot.) Ha nem préselem erősen, akkor krémtúrós állagú lesz. Jöhetnek bele a fűszerek, és már kenhető is a kenyérre. Legtöbbször csak ennyi, de kipróbálom a présedet is, hogy "sajtosabb" formája legyen.

    VálaszTörlés
  9. Az viszont baj, hogy nem frissítesz és nem válaszolsz! :)))) Ha nekem nem is, de a többieknek! :)
    Üdv. trendo a Gastrodamustól

    VálaszTörlés
  10. Trendo, frissíteni tényleg ritkán szoktam, mert nem nagyon van mit mutatnom, de miért mondod, hogy nem válaszolok? Igyekszem mindenre reagálni.

    VálaszTörlés
  11. Bocsánat! Csak csipkelődésből írtam, nem kell komolyan venni! :)
    Amúgy ilyen melegben valóban nem kellemes a konyhában sürgölődni.

    VálaszTörlés
  12. Szia az oltóanyag beszerzése hol, mennyiért mi a neve?
    előre is köszi oss@freemail.hu

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések