Mosogatás természetesen...

 A napokban kiürült az utolsó szintetikus tisztítószeres flakonom is. Kettőt hagytam csak meg, amikben az ecetes vizet tartom, ami  illóolajokkal remekül illatosítható.

A mosogatógép ilyen szemlélettel való használata még okozott egy kicsi fejtörést, de elég a keresőbe beírni pár kulcsszót és máris kiderül, hogy a mosódióval ez is megoldható.
Nem akartam írni addig róla, míg ki nem próbálom. Már alig vártam, hogy összejöjjön egy adag mosatlan,
4-5 szem dió a kis textílzsákba, és rajta!
GYÖNYÖRŰ, csillogó edények mosolyogtam rám 30 perccel később.
Csak azt nem tudom, hogy só, illetve öblítő kell-e bele? Ti tudnátok nekem ebben segíteni?

(én mosogatógép párti vagyok, mert  képtelen lennék olyan kevés vízzel elmosogatni, mint ez a masina és a melegvíz előállításunk sem biztos, hogy gazdaságosabb, mint az övé. Amúgy én nagyon szeretek kézzel mosogatni, tehát itt a kényelmem a legkevésbé sem szempont.)

Megjegyzések

  1. Én mosódióval mosok egy ideje és nincs mosogatógépem. Hamarosan lesz:)))
    Miért kellene só?

    VálaszTörlés
  2. Julcsi, a mosogatógépbe alapból kell egy spec.só és öblítő a mosószeren kívül.
    Jó ez a mosódió:-)

    VálaszTörlés
  3. Kb. egy hónapja mosogatok mosódióval. Az öblítő helyett ecetet öntöttem, és nem raktam semmi mást a gépbe. Úgy gondolom, hogy valami még kellene, -de nem tudom mi-, mert a fűtőszálon már a vízkő lerakódott. Azon kívül az a tapasztalatom, hogy a teáscsészék elszíneződtek. Egyébként az edények szép tiszták.

    VálaszTörlés
  4. Na ez engem is erdekel! feltetlen szamoljatok be a hosszabb tavu tapasztalatokrol.
    A mosogepbe a mosodio melle en meg rakok egy keves mososzert, meg mososzodat...valahogy nem hiszem el, hogy csak a dio eleg:-)De teny, hogy oblito pl nalunk kb 10 eve nincs es tok jo:-)
    Mosogatogep szerintem nem kerdes, hogy kornyezetbaratabb, mint a kezi mosogatas. Volt olyan mosogatom, ahol lattam mennyi vizet hasznalt... hat nekem az 2 tanyerra eleg;-)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok, én is mosódióval mosok és mosogatok. A mosogatáshoz felétlenül kell a gépbe speckó sót tenni, enélkül a gép szivattyúja tönkremegy..Higgyétek el, tudom, hogy mirőlbeszélek..nemrég fizettem 25 ezret a javításra...
    Nekem az illatosítással van gondom. Egy csomót beleteszek az illóolajból az öblítős ( mosógép!) tartályba és semmi illata nincvs a ruháinknak..

    VálaszTörlés
  6. A só szerinteem is kikerülhetetlen.
    Én levendulás ecetet tettem a mosógép öblítőtartályába, és valami illat felfedezhető volt, de a "gyári" illatbombát meg sem közelítette. De én még ez ügyben a kisérletezés stádiumában vagyok.

    VálaszTörlés
  7. Én is ecetet használok öblítő helyett a mosogatógépben, az elejétől, mióta megvan (tavaly szeptember).

    VálaszTörlés
  8. Azt elfelejtettem írni, hogy illatosító helyett kifacsart citromot teszek a gépbe, csak előtte szórok bele egy kis sót is. Volt már olyan, hogy mosogatás idejére is bent hagytam. Jó citromillat van a gépben.

    VálaszTörlés
  9. Agibo, ez a kifacsart citrom nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
  10. Már egy ideje foglalkoztat a mosódió, vettem kezdő csomagot is, de ti sokkal meggyőzőbbek vagytok a kereskedőknél. Nem írnátok vagy gyüjtenétek össze valahol a használat közbeni tapasztalatokat?
    Lehet, hogy butaság, de amit ti írtok annak nincs rábeszélés szaga.Az elv pedig tetszik, hiszen többféle bőrbajunk is van a családban.

    VálaszTörlés
  11. Legutóbb mosódió port vettünk, kicsit kényelmesebb használni a mosáskor. Viszont nem elég, használunk mi is mosószódát és (környezetbarát) fehérítőt is (meg nem környezetbarátot is...) (Nem annyira tiszta semmi, mint az enzimes mosószerekkel, hamarabb beszürkülnek a pamutok, stb. Szóval nem minden rózsás és happy.) Az ecetet visszacseréltük az öblítőre; Jani nem bírta elviselni a szagát magán... (Viszont van környezetbarát öblítő is.)

    Egy ideig (két doboznyi, heti 2 mosogatással) a DM-es öko-mosogatógéptablettát használtuk, de egy idő után kezdtek elfeketedni az evőeszközeink, úgyhogy visszatértem a drága és egyáltalán nem környezetkímélő tablettákra. Kíváncsi vagyok a mosódiós tapasztalatokra...

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok, végig olvastam a cikket és a hozzászólásokat, engedjétek meg, hogy pár gondolatot elmondjak.
    Mosódió: Az igazán jó, az, amelyik Indiából származik. 4-5 db összetört dióval (valójában dióhéj) 40 °C-on 4 alkalommal lehet mosni. Fekete, sötét és színes ruhákhoz kiváló, a fehér és világos ruhákhoz kell hozzá adagolni 1-2 kiskanálnyi fehérítőt, ami Nátrium perkarbonát (Nátrium-peroxihidrát). Ez minden Oxigénes fehérítő alapja.
    A mosószóda a mosóporok alapja, amit mindenféle dolgokkal fellazítanak (kőpor, papírzúzalék, só, optikai fehérítő), hogy jó sokat kapj a pénzedért. Valójában a mosószódából (Nátrium-karbonát) 1-2 evőkanálnyi kell egy töltethez (5-6 kg pamut). Viszont ez szikesíti a talajt, emésztőgödör esetén mérsékelten használandó. Mi már több mint két éve mosódiót használunk, két gyermekkel kertes házban élve is több mint egy évig elég 1 kg, melynek az ára kb. 4000,- Forint. Mosószódát szinte csak a konyharuhákhoz használunk.
    A mosódió kifőzve hajmosásra, fürdésre, szobanövények ápolására, levéltetű elleni védelmére, felmosásra, autómosásra, valamint háziállatok tisztán tartására is alkalmas. Romlandó, ezért fagyasztva érdemes tárolni!
    Öblítők, folyékony mosószerek. A sürítésre használt anyag, kőolajszármazék (melléktermék), szépen lerakódik, még a mosószeradaglóból ki is tudod mosni, de a mosógép üstjében, kifolyócsövében lerakódik, penészesedést és ebből kifolyólag büdösödést okoz, továbbá szennyezi a környezetet. Javaslom a folyékony mosószerek és főleg az öblítő mellőzését. Az öblítő továbbá a textil szálakra tapadva zárja a szál szerkezetét így romlik a nedvszívó képessége (jobban izzadsz, kevésbé hatékony a törölköző stb.), viszont ecettel kiválóan kiváltható, 3 cl 10%-os ecet nem hagy szagot a ruhában és ha nagyon kell az illat, néhány illóolaj jól oldódik az ecetben... Az ecet továbbá fertőtlenítő, gombaölő és vízkőmentesítő hatása miatt kimondottan jót tesz a mosógépnek. Illatosításra továbbá ott van az ősi módszer, levendulát, fahéjat, vanília rudat, esetleg szappant tehetsz a szekrénybe! ;-)
    Só a mosogatógépbe azért kell, mert a beépített vízlágyító egységet regenerálja (ioncserélés), ha pár hétig nem teszel bele túléli, de rendszeresen kell használni. Általában 2 kg só 1 hónapig elég. Ne tévesszen meg, hogy a tabletták is tartalmaznak sót, az édeskevés a Magyar csapvízhez!!! Én a mosogatógépben is kipróbáltam és néha használom a mosódiót, általában rendben van, de csak "enyhén szennyezett" tányérokhoz (húsleveses, rántott húsos, virslis kakaós stb.) mertem kipróbálni.
    A mosódióról sok érdekeset lehet írni-olvasni a KataBoltja honlapján (www.kataboltja.com) a fórumban, Mosó és mosogatógépek karbantartásárol üzemeltetéséről kérdezzek bátran (info@fagormintabolt.hu)
    Üdvözlettel: Bornemisza Gergely

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések