Szelelés

Learattuk a búzát. Sajnos az aratásról nem készíthettem fotót, mert az nem úgy van ám,  hogy akkor aratunk, amikor nekünk éppen jó. Amikor a búzának jó, akkor kell! Jött a kombájn és learatta a mi szerelmetes búzánkat úgy, hogy nem is láthattuk. Ezért kicsit szomorú vagyok.

1 hold földön 6,5 mázsa  termett. (Három család osztozik ezen a mennyiségen. Nekem ez még nem sokat mond, majd látjuk, hogy mennyi ideig esszük.)

Szelelés után 5 mázsa maradt, merthogy ki kell ám szelelni a búzát.
Át kell rostálni és ki kell fújni a búzaszemek közül a "szemetet".

Sikerült a faluban felhajtani egy gyönyörű régi szelelőt!



Mindenki kivette a munkálatokból a részét, ki így - ki úgy!





Tényleg nem akarok fellengzősnek tűnni, de hihetetlen szívet melengető érzés a saját búzából készült kenyeret enni.

Az vacsorához kemencében sütöttem ebből a lisztből a kenyeret.

Mindez augusztus 20-án történt. Szép ünnepnap volt!



Megjegyzések

  1. Hát ez nagyszerű! Annyiszor gondoltam, mi lehet a búzátokkal, már azt hittem, ki se kelt. Úgyhogy nagyon örülök:-)

    VálaszTörlés
  2. De jó ezt olvasni. Azt, hogy így is lehet csinálni...

    VálaszTörlés
  3. Jó érzés amikor a magad által megtermelt ételt eszed. Egyszerűbb és gyakran olcsóbb is elmenni a tescóba és megvenni az agyonvegyszerezett kínai terméket, de sokkal jobb ízű a saját paradicsom, zöldség. Gyönyörű Szentistván-napotok lehetett!

    VálaszTörlés
  4. Szerelmetes búzánk! Nagyon tetszik! Aranyos vagy! Hát az az őskori szelelő meg minden pénzt megér! ( Hol vettétek?) Nagyon jó látni! Gratulálok a terméshez és sok -sok szép kenyeret kivánok a szerelmetes gabonátokból!

    VálaszTörlés
  5. Én is sokat gondoltam a búzátokra és sokat emlegettem a férjemnek (kicsit remélve, hogy majd hamarosan mi is hasonlókkal dicsekedjünk). A kemencénket is nagyon várom, ami talán az tél beállta előtt elkészül. Viszont gyümölcsfákat biztos, hogy fogunk ültetni ősszel.
    Lehet, hogy lemaradtam róla, de nem emlékszem, hogy láttam fotót a kemencédről. Ha nincs, készítenél egyet?
    Köszönettel
    Scotty

    VálaszTörlés
  6. Látszik, hogy összefog a család. Szép a termésetek, gratulálok.
    Bizony ilyen szelelő már ritkán akad, én még láttam ilyet gyerek koromba.
    És még örülni kell, hogy a malomba megőrlik.
    A kemencés kenyér az igazi.
    Az az illat, mikor sül!!!
    Öröm nézni ezt az oldalt.
    Remélem a kisebb kudarcok nem veszik el a kedveteket.
    A "sütőtök"is nagyon szép.

    VálaszTörlés
  7. Rolvisa, tényleg gyönyörű gépezet volt, kicsit sajnáltam, hogy vissza kellett adni:-(
    Sajnos nem találtunk olyan malomot, ahol kis mennyiségben öröltek voltna búzát. Nem is annyira az örlés a lényeg, mert kis malmom van, erről írok a "konyhámban", hanem a tisztítása és a fehérliszt. Azt elég macerás itthon eléőállítani. Igazi fehérlisztet nem is nagyon lehet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések