Asszem fonok...



Az úgy volt, hogy láttam ezt és láttam azt és amazt

és nem bírtam tovább, előkotortam az évekkel ezelőtt egy padlásról lesöpört "kacatokból" vásárolt orsóimat.




Aztán elkezdtem nézni a youtube-on a videokat.





...hát olyan lett,mint a "magyar narancs". Kicsi is, sárga is, savanyú is, de az ENYÉM!

(enyhén göcsörtös, de nem adom fel!!!!)

És  elindult a lavina. Zelnice és Jucuu. Vacskamati ajánlója aztán teljesen levett a lábamról.

Kivettem a helyéről az eddig csak dekorációként szolgáló rokkámat, amit Gábor 4 éve vett a Novák piacon 5000 ft-ért. Volt 1-2 homályos pont, néztük a kopásokat, hol, mi lehetett?




És újra jöttek a videók!!!!!

Egy napos kudarc után (de én túl mániákus vagyok ahhoz, hogy egykönnyen feladjam) vasárnap délelőtt sikerült megfonnom ezt.





És akkor most hogyan tovább?????

Milyen rossz is az, hogy az ember lányának, ma mindent a nulláról kell kezdenie. (legyen az sajtkészítés, kenyérsütés, vagy akár a szappanfőzés (ne ezt még nem próbáltam, de nagyon szeretnék egyszer hagyományos módon szappant főzni). Most itt van ez a fonás.... mennyire hiányzik egy "mindent tudó" nagymama, vagy legalább egy szomszéd néni, aki fogja az ember kezét és VEZETI!!!!! Mindenben,..... hogy merre is van az ELŐRE!!!!!!!!!!!!

Megjegyzések

  1. Szóval a rokkavírus terjed! Jó volt olvasni és nézni a képeket.

    VálaszTörlés
  2. Ne is mondd! Az én kedvenc nagyapán tudott fonni és szőni is. A rokkák nem tudom, hogy megvannak-e még, viszont a szövőszék igen. Valahol a padlás tetején. De szegénykém már 18 éve nem él :(

    VálaszTörlés
  3. Dejó!!!!!!!!Nagyon élvezed,ezt kitűnik a soraidból!Nem is csodálom.:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jók a képek! És izgalmasnak tűnik amibe belevágtál! Hajráhajrá! :)

    VálaszTörlés
  5. Mivel én idősebb vagyok, nyugodtan irhatom, hogy mikor én olyan tizenéves voltam és falun nyaraltam, nagyon érdeklödtem a falusi szokások iránt, bizony kinevettek. Mikor aztán rokkán tanultam fonni (iskolában) az bizony olyan ciki volt! Hiába csak eljött az én időm, de az a falu már nem az a falu!

    VálaszTörlés
  6. Most nagyon divatosak ám az egyenetlen fonalak.. :D
    (Rokkát 5000 ft-ért??, Arggh...ezt nem kellett volna mondanod. :) )

    Ugye, hogy hiányzik a mindent tudó öreg bölcs a háztól? Én ha arra gondolok, hogy már sohasem fogom megtanulni a nagyimtól a rétesnyújtást, hát mindig sírásra görbül a szám széle.. :(

    VálaszTörlés
  7. Szia újra belebotlottam az oldaladba. Valóban nekünk minden gyökeret magunknak kell visszaültetni. De amire csak kicsi lehetőségünk is adódik azt jó ha megtesszük, különben soha nem fogunk sem mi sem az utódaink rendeződni. Kitartás...

    VálaszTörlés
  8. Kastanie, terjed, hála az égnek!
    Köszönet érte a vírusgazdáknak! Ez ellen se kérek védőoltást! :-)

    Scotty, fél szemed legyen mindig azon a szövőszéken!!!!! Nagyszülők..
    nagyon tudnak hiányozni!!

    Mammka, nem is hittem,hogy milyen hihetetlen élmény,ahogy a rokka pedálja ütemesen kattog!

    Piroseper, köszi, azon vagyok!

    Lomaquilt,fonni tanulni az iskolában????!!!! Micsoda lehetőség!! Én csak menetet vágni tanultam és satuba befogni a ....(valamit).

    Vacskamati, na jó, lehet ám, hogy 6000 ft volt!:-)
    rétesnyújtás....bizony, az is egy tudomány. (azt se tudok).

    Antalandi, remélem nem csak a vak véletlen hozott felém. Igen, nagyon igazad van! Hála Istennek, jó nagy adag kitartással lettem megáldva, amivel néha a körülöttem élőket a sírba viszem.

    VálaszTörlés
  9. :) a vak véletlen biztosan nem :), de mátol a "kedvenceim" listán hamarabb meg tudlak nézni :) szép napokat Neked!

    VálaszTörlés
  10. Hát nagy munkába fogtál az már biztos.... van egy két könyv, bár lehet hogy már túl vagy rajtuk, ami segítséget nyújt a fonásban ( Csókos Varga Györgyi )de nekem igazából csak a látvány tud segíteni, a leírásoknál mindig bajba vagyok ha látom már tudom csinálni. Sajnos körülöttem is kihaltak azok az emberek akik tudásukat át tudták volna nem csak-e téren adni...Azért ne add fel és legyél Újra ÚTTÖRŐ a jó értelembe :))) Kitartás :)

    VálaszTörlés
  11. Szia! Te tudsz az Fonó-körröl? Pilisszentlászló, november 20. Írok, ha érdekel...

    VálaszTörlés
  12. Hunszil, én is így vagyok ezzel. Látnom kell, leírásból nem megy!

    Gabi, köszönöm tudok róla, és megyek is! :-)

    VálaszTörlés
  13. Jaj Réka csodás ez a rokka, teljesen odavagyok a régi dolgokért és főleg amikor életre kel a múlt, s lélekkel teli dolgok születnek a kezek alól.
    De egy kicsit a jelenbe is kacsingatnék itt nálad:) a kell-ékeid is lázba hoztak, írtam neked rendelést a kincsekből, s duplán aggódom, hogy most üres a kelléktár és választ sem kaptam tőled levelemre. Lehet elkallódott a levelem az éterben, s nem is kaptad meg.
    Olyan jó lenne, ha biztató választ kapnék tőled és felpakolhatnék a kell-ékeidből.
    Írom a email címem: hokata@enternet.hu
    Nagyon várom leveled:)
    Mosollyal!
    Kata

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések