A fonóban

Mennyit olvastam sóvárogva a néprajzi gyűjtéseket a fonókról! (2008-ban még bejegyzést is írtam róla)
Nem hittem volna még 1 hónapja sem, hogy én is eljuthatok egy asszonyfonóba.
(két kicsi lelkes lányka (és egy ici-pici fiúcska) jóvoltából inkább nevezhetjük ezt a múlt szombati összejövetelünket asszony- és leányfonónak.

Hála Adrienn lelkes szervezésének szombaton találkozhattam hasonszőrű fanatikusokkal, mint én.
FONTUNK egész nap!!!!




Rita "fogta" a kezünket, mutatta a trükköket, (és jól tűrte az én erőszakoskodásomat. "mikor festünk?")
/hálásan köszönöm Neked/

merthogy festettünk is:


Fotó: Harmatcsepp


sőt gyapjút is kártoltunk:


 Fotó: Harmatcsepp


mostmár tudom, hogy mi a cérnázás:


 

Rita ötlete nyomán Fimo gyurmából és egy evőpálcából készítettem egy kézi orsót.



További képeket a fonóról ITT láthattok, és ITT.Köszönet Harmatcseppnek  és Anettnek.


Megjegyzések

  1. Nagyon szép kis orsót rittyentettél, de a fonalad se semmi! Nagyon ügyi vagy!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy teljesült egy vágyad! :)

    VálaszTörlés
  3. Én itt a világ végén magamban azt találtam ki hajdanán kis adagban való kártoláshoz, hogy a férjem reszelőpucoló keféjét és a macskapucolókefét használtam hozzá. A reszelőpucoló kefének kicsit meghajlanak a drótjai, a mqacskapucolónak is, és azt a másik irányban tartom.
    Már jó ideje nem játszadozok vele, de most kedvet csináltatok. Igen jó lehetett az a fonó.

    VálaszTörlés
  4. Harmatcsepp, annyira örülök, hogy megismertelek!

    Szera, nem is hiszed,hogy én mennyire!!!

    Márta néni, mi is kutyakefével fogunk poróbálkozni, mert a kézi kártolónak is borsos ára van.
    Reszelőpucolóról én még nem is hallottam, úgylátszik a háztartásom még mindig hiányos. :-)Köszönöm, hogy elmondtad a tapasztalataidat.

    VálaszTörlés
  5. Hát aztamindenit!Ez aztán olyan mint régen a vidéki asszonyoknál és a mesében!Biztos remek hangulat lehetett és jól érezted magad!:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések