Vajkrémek házilag


Mit is csinál az az anya, akinek a lánya rosszul van a vajtól? Az óvodában szerintem az a sok vastagon megkent margarinos kenyér megtette a hatását. Nem hiszi el, hogy a teavajnak nem olyan az íze,mint a margarinnak, mert már az állaga is ép elég Neki.
Kicsit későn kapcsoltam, hogy talán utána kellene néznem a házilag elkészíthető vajkrém receptjének. Aztán nem is kellet utánajárnom, mert egyszercsak szembejött velem.

Hihetetlen egyszerű, és nagyon finom.

1 nagy dobozos tejfölt fellógattam, (gézlap) és hagytam kicsöpögni. Elvileg 8 órát kell hagyni, de nekem egész este lógott.
Aztán már csak ki kell keverni egy kis vajjal és fűszerezni is lehet. Én a kész vajkrémből egy kis adagot kivettem és a nyárról eltett, mélyhűtött petrezselyemmel ízesítettem.
(érdemes elolvasni a linket!!!!!)



Megjegyzések

  1. ez nem lesz savanyu? en vettem hazi vajat es oszinten nekem sem izlett:-( mondta az elado, hogy ez valahogy mas (nem emlekszem pontosan mi volt).

    VálaszTörlés
  2. Kriszta, szerintem még annyira sem lett savanyú, mint a CBA-s vajkrém, ami nálunk eddig a favorit volt.
    Én most azt szép csendben átcserélem majd erre.

    VálaszTörlés
  3. Vár rád nálam egy díj,ha gondolod nézd meg:)

    VálaszTörlés
  4. jaj, de édes az a kis tálka! hol lehet ilyen csudához hozzájutni?

    VálaszTörlés
  5. Monaline, köszönöm szépen.

    Mademoiselle, az Őrségben vettem egy vársárban. Sajnos a készítő névjegykártyáját azóta sem találom.:-(

    VálaszTörlés
  6. Ez a vaj kérdés engem is régóta foglalkoztat. Örülök, h. ilyen ügyes vagy Réka; egy ilyen táladat biztosan rendesen kinyalja, akit illet, ráadásul én is éppen hogy nagyon szeretem a vajat (szemben a margarinnal)!
    Szóval szerintem az a titka, h. ez a gyári vaj "teavaj" - amit nem tudom ugyan, hogy mit jelent - de az is rá van írva (néha), hogy tejszín vaj. Tehát édes tejzsír van kiköpülve; de lehet vajat csinálni tejfelből is, s az savanyú lesz. S lehet csak azért nem ízlik, mert a modern kórban hozzá szokattak bennünket az édeshez. Pedig a többi íz is nagyon finom, ott van pl. a sós (ugyebár;-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések