Hétvége - Kert

Gyorsan lejegyzem, míg el nem felejtem, hogy márc. 8. körül elvetettem a palántának szánt paradicsom illetve paprika magokat.

A paradicsomokat hűvösebb, a paprikákat melegebb ablakpárkányra tettem, mert ők így szeretik.

Aztán a hétvégén végre lehetett kicsit komolyabbat is kertészkedni. Miután a földet Gábor előkészítette nekem, (és mert most sajnos két hétig nem tudok Nagykörűbe menni) elszórtam a sárgarépa magokat váltott sorokba a dughagymával. (amit nem szórtam, hanem duggattam).



Az idén egy kicsivel még nagyobb területet fogunk beültetni.
Most így néz ki, még... de én látom a lelkiszemeim előtt, mikor a répa könnyed ruhája lengedezik a szélben, és a hagymák egyenes derékkal állnak mellettük . Olyan az, mint egy bál..., mintha táncolnának! (mondjuk mezőségit ;-) )


Egy elgyengült pillanatomban vettem magamnak egy ilyen csizmát, még a télen.
Mikor viselem, valami hasonlót érzek, mint kamasz koromban. (kissé polgárpukkasztó). "Polgárok" igaz nem nagyon alkottak róla véleményt, de ismerősi köröm bátrabb férfi tagjai hangot adtak értetlenségüknek, miszerint nem is értik, hogy hogyan lehet egy ilyen tárgyért pénzt adni?
Hogy lehet ezt nem érteni? :-)










Megjegyzések

  1. ettol jot mosolyogtam:-) a csizma szerintem is ronda, de abbol a fajtabol, amit MEG KELL VENNI! szoval ha latnek ilyet nekem is lenne;-)

    VálaszTörlés
  2. A hétvégén nálunk is megtörtént a talaj előkészítése, de a magok még nem kerültek bele, amit nagyon sajnálok. Most jót tenne nekik az eső :( A csizmád, hogy szép-e azt nem tuidom, de az biztos, hogy hasznos. nekem egy egszerű fekete van. :)

    VálaszTörlés
  3. Hát én értem :-) Túlságosan is... (hol is vetted?)
    És mindig is úgy gondololtam az egyik legszebb dolog a frissen szántott/felásott föld...

    VálaszTörlés
  4. Kicsoda, szerintem is botrányos!!! (ez a legjobb szó erre a csizmára). Pont ezért vettem meg! (és persze azért is, mert nem volt gumicsizmám, a réginek elrepedt a talpa). Csak nem fogok egy unalmas "kertészzöldet" venni, ami pedig "nagyon praktikus".

    Andi, szívem szerint ezen a hétvégén vetettem volna én is, de "szükség törvényt bont".

    Poeny, igen biztos voltam benne, hogy Te tudod, hogy miről beszélek. (ezt nem érthetik a férfiak). Ázsiában vettem.
    Igen, a vetemény... az valami csoda!

    VálaszTörlés
  5. Húha, de nagyon le vagyok maradva, én még csak most vettem meg a magokat. Bár az a tapasztalatom, hogy nem érdemes elsietni, mert egyszer már megjártam, szépen kikeltek a magok, majd el is fagyott minden. Úgy hogy nagyon sok jó időt kívánok! :)
    u.i.: A csizma szerintem is ronda, de azért én is viselném!

    VálaszTörlés
  6. Természetesen az ÁzsiaCenterben :-)(nem mentem el érte egészen Ázsiáig)

    Szilvia, a répa és a hagyma bírja a hideget. Mást még én sem vetettem. Mindent a maga idejében, amennyire a lehetőségeim engedik!

    VálaszTörlés
  7. Ez tényleg meg kellett vanni!:)Én tavaly vettem magamnak egy gumicsizmát, mert már untam, hogy a sok esőtől állandóan szétáznak a cipőim. Aztán amikor először felvettem az utcára, nagyon furcsán néztek rám. Bezzeg amikor a szántóversenyen ebben dagasztottam a sarat, mindenki irigyelt! Egyébként lila szinű, és világosabb lilával van rajta minta. A kerti csizmám az csak bokáig ér, világoszöld, margarétákkal. És imádom! De van egy hagyományos zöld is, az apukámtól kaptam, a kertemhez!:) Irigyellek, hogy már tudtál vetéményezni, nálunk még nagyon vizes a föld!

    VálaszTörlés
  8. Szia Réka!

    Még nem ismerjük egymást! Jó ideje várom már a kerti bejegyzéseket..Látom a föld illata elindult áradni.
    Köszi szépen előre is a hasznos ismereteket! Kriszti ( irigylem a csizmát!!)

    VálaszTörlés
  9. Mi mindig a burgonyával kezdjük, és csak az után veteményezünk, de ezek után lehet, hogy kipróbálom én is. Bár most a sok eső után, egy darabig biztos nem lesz alkalmas a talaj a veteményezésre.

    VálaszTörlés
  10. Én piros gumicsizmát akartam venni a nagy sportáruházban, de aztán egy dolog tartott vissza csupán... Nem volt a méretemben... Így maradt a libaf.szöld.

    VálaszTörlés
  11. Mostanában találtam rá az oldaladra, és nagyon szép dolgokat láttam itt.
    Évek óta nem kertészkedtem, legalábbis konyhakertben , mert kis gyerekek mellette nem ment.
    Most, hogy láttam a képeid, kedvet kaptam, nagyon , talán már a lányok is tudnak segíteni, magokat szórni biztos!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  12. Nem tudom, hogy mi bajotok azzal a csizmával, szerintem gyönyörű :-)

    Rózsás és kész. Meg még praktikus is. Hogy én mennyir eírigyellek, a veteményezés miatt! Nálunk még nem lehetett, azt atalpalatnyit ami van, mert még nagyon vizes volt (agyagos és köves az egész, de a paradicsom isteni benne)

    Nekem skótkockás lesz, és alig várom, hogy megjöjjön végre.

    VálaszTörlés
  13. Imádom a csizmádat és ne hagyd magad!!! Szerintem is "megkellvenni" kategória! Ha jövöre lesz végre kertem, én is szerzek ilyet... viseld egészséggel!

    VálaszTörlés
  14. Szerintem gyönyörű a csizmád...! mint egy porcelánbögre:) és ha már a földte műveli az ember lánya, miért ne legyen ott is nő?!
    Hanna lányom tavasszal bármit választhatott volna, nagymamája akármelyik szép tavaszi lánycipőt megvette volna... és mit kért? hát egy kockás gumicsizmát...:))) És 11,5 éve minden öntudatával hordta is, szoknyával! A szavalóversenyen, mikor Kányádi Krumplimeséjét adta elő lila harisnyában, lilakockás gumicsizmában, a bátyja csak ennyit morgott: "Tiszta égő... ":))))

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm mindenkinek a biztatást, és a kedves történeteket.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések