In memoriam Corvin Foltvarró Kör



Az úgy kezdődött, hogy 1998 év végén beiratkoztam Felber Irén kezdő foltvarró tanfolyamára, Kőbányára.
Miután befejeztük a tanfolyamot, úgy gondoltuk, hogy nem széledünk szét, hanem ahányan tudunk, együtt maradunk, és keresünk magunknak valami helyet, ahol rendszeresen varrhatunk. (Nincs is jobb a közös varrásnál.)
Végül Sashalmon, a Corvin Művelődési Házban kaptunk helyet, és kb. 8-an megalakítottuk a Corvin Foltvarró Kört.
Mivel kevesen voltunk (egy átlagos foltvarrócsoport azért ennél nagyobb létszámú), ezért szinte csak az országos kiállításokra készültünk nagy gonddal és volt két szép kiállításunk is. Általában teljes egészében kézzel varrható technikákat választottunk, hogy tényleg megélhessük a közösen varrás élményét, és ne csak otthon, magányosan géppel készüljünk a kiállításokra.






2003-ban a pápai kékfestő témájú Országos Foltvarró Kiállítást mi nyertük ezzel a Hawai technikájú, teljes egészében kézzel készült munkánkkal. (kb.1,50 x 2 m ?)

Sajnos csak a róla készült képeslapot tudtam lefotózni.
(a négy sarkon lévő blokkokat én varrtam)

Aztán 2006-ban két tragédia, sajnos az egyik a csoportvezetőnk volt és két baba születése végül oda vezetett, hogy az aktív pár tag úgy gondolta, hogy inkább becsatlakoznak más csoportok életébe.
Nekem nagyon hiányzott a csoport, nem tudtam beilleszkedni már működő nagy csoportokba.
Nagy szívfájdalmamra a közös munkákból nem sikerült kapnom egyet sem, pedig nagyon szerettem volna, ha nálam is lehet egy a sok közül.
Aztán a múlthéten mégis hozzám kerülhetett ez a csoda MOLA technikával készült faliképünk, ami azért nem nyert (a zsűri szerint), mert a színei nem tradícionálisak.
Pedig gyönyörű munka ez is, nagyon szerettem varrni, (már nem tudom, hogy melyiket varrtam én).
Mikor kivettem a zacskóból könnybe lábadt a szemem. Hirtelen láttam magam előtt az összetolt asztalokat, ahogy rakosgattuk a blokkokat, rásütött a nap....
Nagyon szerettem ezt a képet varrni és most itt lehet nálam!!!!



Szombaton Pjulcsynál találkoztunk páran, remélem lesz belőle valami....

Megjegyzések

  1. Tényleg igényes, szép munkák!!

    VálaszTörlés
  2. Tegnap egy nagyon jó kis házi közös varráson voltam, égész nap varrtunk és beszélgettünk ( öten voltunk). Kezdem azt gondolni, hogy így talán jobb is, mint havonta, kéthetente találkozni 2 órára, ahol sok mindenre nincs is igazán idő. tegnap volt idő beszélgetni, varrni, enni...

    VálaszTörlés
  3. Most olvasom, hogy ti is tegnap....kicsit nagyot dobbant a szívem:)

    VálaszTörlés
  4. úgy sajnálom, hogy nem tudtam menni :o((

    az érzést ismerem, én amikor előveszem a sajátjaimat, akkor döbbenek meg, sajog is a szívem...

    a mola gyönyörű, én ennek soha nem mertem nekiállni, hihetetlen türelem és precizitás kell(ene) hozzá :o(

    VálaszTörlés
  5. Ó, Réka, ez csodálatos!!!
    Nem tudok foltvarrni és a bár tetszenek a géppel varrt patchwork munkák, nem igazán vagyok az a klasszikus foltvarrós típus, ddde...
    most megdobbant a szívem a kézzel készült patchwork minták láttán... Fantasztikusan gyönyörű!!!
    Ezt el tudom képzelni, hogy órákig ülve varrogatnám kézzel és közben milyen jó beszélgetni mindenféléről...:-)))
    Ha esetleg összejön még ilyen csoport vagy alkalom, nagyon szívesen csatlakoznék!
    Őszintén örülnék, ha szólnál! Annyira szívesen öltögetnék én is ilyen jellegű alkotást! :-)))
    Megértem a lelkesedésedet!
    Szeretettel: Kriszta

    VálaszTörlés
  6. ez gyönyörű! nekem pont azért tetszik, mert nem tradicionális színekből áll :)

    VálaszTörlés
  7. Igen, talán a kisebb csoportok ahol kézzel varrnak azok az igaziak. A nagyobb csoportok ahol havonta egyszer találkoznak nemigen van mód közös varrásra, csak mutogatásra, beszélgetésre.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen a dícsérő szavakat a többiek nevében is!

    Szömörce, hidd el a havi/kétheti találkák is sokkas-sokkal jobbak, mint a SEMMI!

    Zazálea, jobban vagy már?
    Mola, nem sokkal nehezebb, mint egy hagyományos applikáció, csak gondosan le kell fércelni az elemeket!

    Krizantám, én nagyon szeretek géppel is varrni, de a kézi varrásnak jobban megvan a közösségi jellege, mert géppel varrás mellett, valahogy nem lehet beszélgetni.:-)

    Dióhéj, én is így vagyok vele!!!!!

    lomaquilt, azért az is jó, csak vegyék körül az embert hasonszőrüek!!!

    VálaszTörlés
  9. Réka a közös munkátok is nagyon tetszik, de méginkább azt az érzést szeretem nagyon amit megpróbáltál nekünk átadni. Együtt lenni együtt alkotni. Nekünk is van egy hasonló kis csapatunk. A sors úgy hozta, hogy főként nemezelés kapcsán jövünk össze :)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon aprólékos, meseszép munkák! A fonalak is elbűvöltek!

    VálaszTörlés
  11. Fogadd tőlem szeretettel: http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  12. Szívből ívánom, hogy "legyen belőle valami..."

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések