Csigák


Tudom, hogy a tárgyakhoz nem szabad(na) ragaszkodni, de hová lenne a világ, ha mondjuk példának okáért ezeket a gyönyörűséges csigatészta készítőket nem őrizgeti valaki (nekem)?
Akár haszontalan kacatként is tekinthetett volna rá az "örököse", hisz már úgy is lehet kapni a boltban csigatésztát, nincs  rá szükség.

De szerencsére azért nem erre a tart a világ. (Én legalábbis ezt akarom hinni), és hozzá lehet még jutni ilyen csodákhoz, hogy mi is vigyázhassunk még rájuk az unokáinknak.

Na, már csak meg kell tanulni használni... már tudom is, hogy kitől!!!! Amint lesz ehető/mutatható tésztám, ha akarjátok, ha nem, én azért majd megmutatom! :-)








Megjegyzések

  1. Kíváncsian várom! Csatlakozom azoknak a táborához, akik a régi használati eszközöket szeretnék megmenteni...megmutatom majd Én is a szép kis sütiformáimat. Nagyanyám akarta kivágni-még jó,hogy pont akkor mentem hozzá! Te jó ég! Ezek kincsek!!!!

    VálaszTörlés
  2. Hát, jó is, ha megmutatod, hogyan készül a csigatészta, mert elképzelni sem tudom :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szerencsés vagy!
    Épp a napokban gondoltam arra, hogy ha egyszer majd igazi méretű konyhám lesz, biztosan csinálok csigatésztát!
    Persze eszközöm nincs hozzá, de szerencsére a nagymamámnak még van:-)
    Szerintem nagyon szép dolog ez, régen mindenre volt idő,az a célom, hogy ma is legyen!

    VálaszTörlés
  4. Tyűha, de szép patinás eszközök! Kíváncsi leszek rá, hogyan kell használni, jó, hogy van, aki megmutatja. :)

    VálaszTörlés
  5. Én egyszer láttam a fortélyt nálunk a Skanzenban, a néni villámgyorsan sodorta a kis csigákat. Jó szórakozást :-)

    VálaszTörlés
  6. Képzeld, én gyerekkoromban csináltam ilyen csigákat, és tudom hogyan kell, csak a tésztát nem gyúrnám meg, mert azt én nem tudom, próbáltam már, de nem sikerült.

    VálaszTörlés
  7. A készítés folyamata érdekel...
    (Egyébként 2-3 éve még árultak ilyen eszközt. Mondjuk az "egyszerűbb" kivitel)

    VálaszTörlés
  8. Ó Réka, én is nagyon várom. Én is megörökeltem ezeket, de csak díszként tartom őket egy köcsögben!! Néha a kezembe veszem a derelyevágót, sóhajtok, eltervezem, hogy én is gyúrok majd valamikor tésztát, aztán persze elmarad. A csigakészítést gyerekkoromban láttam, de az már nem most volt.

    VálaszTörlés
  9. Jaj de jó, hogy Ti is ilyen lelkesek vagytok!
    Én a barátnőmmel a nyáron nekiültem egy egy adag csigatészta készítéshez, kölcsönkapott eszközökkel, igazából hozzáértés nélkül. Hát olyan is lett. Vastag, és a végén be is penészedett.
    De a szomszéd néni felajánlotta, hogy segít nekem, tehát irány a szomszédba, már saját készítővel.

    VálaszTörlés
  10. Réka, mindenképpen mutasd meg ha már tudod hogyan kell. Most készülök beszerezni iyen szépséget. Van egy kb 100 éves csodás diódarálom, öntöttvas sütőalkalmatosságot is szereztem (sparhelthez kemencéhez) egy kézi habverőt tekerőset, fa fogantyúval. annyira szép dolgok ezek. Várom nagyon a beszámolódat.

    VálaszTörlés
  11. Hűűű ilyent én is anno csináltam mamámmal. Az ujjam persze hólyagos lett. az övé nem, mert vagy megszokta, vagy tudta a fortélyt. És annyira sajnálom, hogy ezek a tárgyak nem maradtak meg nekem........

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések