Joghurt itthon

Tudom, hogy lehet joghurtot jó minőségű kész "házi" joghurtból is készíteni, de nekem az nem sikerült.
Viszont vásárolt probiotikummal már egy ideje készítek joghurtot, mert egy kedves ismerősöm a nyáron rám erőszakolta az Ő általa vásárolt adag felét. Hálás vagyok Neki ezért! : )
 Hihetetlen finom.

A tejet felforralom, aztán visszahűtöm. 40 fokos sütőbe beteszem abban a lábasban, amiben felforraltam. Beleszórok egy késhegynyi/morzsányi joghurtkultúrát. (annyira minimális kell bele, hogy én nem szoktam pontosan kimérni. Sajnos már nem is tudom a pontosan megadott arányt.)
Ebben a 40 fokos sütőben pihenget 6-7 órát.
Mikor jól "beállt", üvegekbe szedem, amiknek az aljára gyümölcsöt kanalazok.
Természetesen mehet bele méz is, és egy egészen pici só. De tényleg csak nagyon pici.

Hihetetlen finom! Próbáljátok ki!

Megjegyzések

  1. en sima bolti joghurttal csinalom es nekem mukodik, sot sokkal kremesebb, mint az eredeti:-)
    ez a por hol kaphato?

    VálaszTörlés
  2. Én csak első alkalommal tettem bele a boltiból, mert mindig marad annyi, hogy a következőt abból csináljam. Imádjuk emiatt raktam el az idén még több ízű dzsemet. Kérdésem pedig ugyanaz mint Kicsodának: Hol kapható, és elérhető az ára?

    VálaszTörlés
  3. én is sorba állok a kérdéssel :o)

    VálaszTörlés
  4. http://www.mtki.hu/intezetunkrol/?main_menu[main_menu][item]=1

    Tőlük vette a barátunk.

    4000 ft - 500 liter tejhez.

    VálaszTörlés
  5. Még egy kérdés: a tej milyen? Bolti vagy tehénből való?

    VálaszTörlés
  6. azt akartam meg irni, hogy en siman egy kicsi hutotaskaba teszem ejszakara az egeszet es 3,5-es bolti tejet hasznalok, mert a kicsi eczemas es a boci tej tul eros neki:-)
    Reka a site tok jo, tudomanyosan gyartjuk majd a joghurtot:-)

    VálaszTörlés
  7. Na én termelői tejből készítem (kb. 4,2-es), és nem sütőbe teszem, hanem dunsztba (mint a befőttet), és úgy ahogy Beszand, először bolti joghurttal, azután már a maradékból. Este elkészítem, reggelre kész lesz. Finomabb mint a bolti, és ha valaki nagyon sűrát akar, akkor egy tiszta vásznon keresztől még le is csepegtetheti (kb. 1 óra). Ami lecsöpög, azt sem kell kiönteni, tesség sütéshez használni kelt tésztához, tej helyett. Pld. a pogácsa is sokkal könnnyebb lesz tőle.

    VálaszTörlés
  8. jaj de sok hasznosat írtatok, köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Én a tejboltban veszem a kimért tejet, vagy a piacon autóból. (ezekből készítem a sajtot is és a joghurtot is. Nagyritkán a túrót)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések