Kályha melege...


Akkora öröm Nekünk ez a kályha... már hetek óta készülök írni róla.
(A képeket nem most készítettem, ezért látni néhányon még a karácsonyi dekorációt.)

Miért is okoz örömet?

mert:
          - a kelttészta csodásan megkel a tetején,


      - a tej is szépen megalszik rajta,




    -megsül benne az lekváros alma (nyami), a kenyér, de még a karácsonyi báránycomb is,





-pillanatok alatt megszárad rajta a konyharuha, törölköző,


    - az ing,



   - a festett fonal,



    - a gyerekek körülötte játszanak,



       - a cica kedvenc lustálkodó helye,



       - és én is szívesen  kuporodok mellé...



És kb. másfél hónapja nem kapcsoltuk be a gázfűtést !!!!!

Mindenki kapott jó meleg paplant, mert a hálószobákban meglehetősen hűvös van, nem beszélve a fürdőszobáról. De erre is megtaláltuk a megoldást!!! Azt képzeljük, hogy szaunázunk : )

Asszem, sőt biztos vagyok benne, hogy megérte az a pár nap felfordulás.

Megjegyzések

  1. Ez gyönyörű! Ilyet én is szeretnék.Macskám már van hozzá :-) Ha nem titok, kb mennyibe kerül egy ilyen kályha?

    Ági

    VálaszTörlés
  2. szerintem ez egy jó válasz a válságra! de hát ti már eddig is élenjártatok, saját búza-liszt-kenyér, saját zöldségek-befőzés, stb.

    szeretem, ha valaki kész cselekedni... és igen, van élet 24 C alatt is:)

    VálaszTörlés
  3. Hát Réka én a helyedben ki sem mozdulnék a lakásból olyan fantasztikus ez a kályha!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg megsül a kenyér is? Eddig mi almát meg krumplit sütöttünk benne, meg mi is a tetején kelesztünk, de hogy meg is sül? Miért nem mertem kipróbálni eddig?

    VálaszTörlés
  5. Mi kandallózunk, nekünk ráadásul rá van kötve a központi fűtés, úgyhogy ezzel próbáljuk fűteni az egész házat.

    VálaszTörlés
  6. A fonalak fantasztikusan szépek!!

    a tömegkályháért külön irigykedés!! De szerettem volna!! Sajnos nálunk nem bírná a padló, mivel alatta pince van.

    VálaszTörlés
  7. Réka, amellett, hogy a kályha csodás és én meg irigy, el szeretném mondani, hogy nálunk a hálószoba (a mostani) nem fűtött, ezért lefekvés előtt megtöltünk két ásványvizes palackot forró vízzel és bedugjuk a paplan alá.Még hajnalban is langyos, valami csodás.
    Gyerekeknek varrok rá (valószínűleg) termokabátot, hogy ne süsse meg őket, de lehet, hoyg nem is.
    Jaj, olyan finooom....:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép, és barátságos a kemencétek!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép ez a kályha, nekem is nagyon tetszik. Igazán hangulatosak lehetnek az esték körülötte.

    VálaszTörlés
  10. Megértelen Réka, hogy imádod a kályhát. Nekünk kandallónk van, de akinek nincs az el sem tudja képzelni azt a hangulatot, amikor a hosszú téli estéken lehet mellette horgolgatni, kötögetni, miközben pattog a tűz :)

    VálaszTörlés
  11. Ági, én csak drukkolni tudok Neked ezügyben!

    Lillácska, 24 fok???
    Sajnos itthon egy tetőtérben élünk, ami annyira rosszul van szigetelve, hogy itt sosem volt télen 24 fok. Nyáron szintén nincs.:)

    Kastan, köszönöm!!!!

    Szilvi, de jó lenne csak egy hétig ezt megvalósítani...

    Adri, nemhogy a kenyér, de mondom még a báránycomb is!!!
    Minden! A fonalakat is a maradék hőn festem.

    Noémi, igen az nagyon jó, bár a radiátor valahogy egészen más meleget ad.(szerintem.) Bár lehet, hogy csak beleképzelem.

    Tündérlátta, ez nem tömegkályha. Annál jóval könnyebb. (kb. 800 kiló) Mi tetőtérben élünk,és simán bírja. (Ez itthon épült Pesten)

    Zaza, forróvizes palack... Már motoszkál egy a fejemben a megvalósításának terve. Vagy a melegített tégla.

    Lányok,úgylátom nagyon egyetértünk. :)
    Még élvezem ezt a központi fűtés nélküli életet.
    Nagyon szeretem a tűzifát felpakolni az ajtó melletti falhoz,annyira szép tud lenni. Szeretek begyújtani is.

    VálaszTörlés
  12. Ennyi romantika és praktikum.Hát ez a fiatalság.De a mestert is dicsérem, aki a kályhát készítette.
    nekem L alakú csrépkályhám volt a hetvenes években.A platniján pirult a kenyér, főtt a húsleves, meg a töltött káposzta. A hagyományos cserépkályhába melegítőt rakattam a tűztér főlé és abban is megfőtt, még a rakott krumpli is.
    Bizony másképp melegedtünk, mint most a gázfűtésnél.
    Jó látni, hogy vissztér a praktikus, a gazdaságos megoldás.Olgis.

    VálaszTörlés
  13. Egyrészt: csodaszép a honlapod, gratulálok hozzá! :))
    Másrészt: nagyon-nagyon szép a kályhátok ... Rég láttam és éreztem ehhez foghatót ... igazán megérintettek a fotók... és minden :))
    Érezzétek nagyon-nagyon jól magatokat ;)))
    Kamilla

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések