Szeretek gazolni! : )

Én tényleg szeretek gazolni...
Ez a nagy szerencsém, mert ha nem szeretnék, akkor is meg kéne csinálni, és akkor milyen nagyon rosszul is esne egész nap görnyedni, és közben morogni, hogy "én ezt mennyire utálom!"
Bár még az is lehet, hogy akkor veteményünk se lenne, mert ha a növényekhez (is) az ember nem szeretettel fordul, azok biztosan nem növekednek olyan szépen!
Viszont akkor ezt továbbgondolva, lehet, ha mégiscsak utálnék gazolni, akkor a gazok éreznék, hogy ki nem állhatom őket és nagy bánatukban még nőni se lenne kedvük. : )
Lehet, hogy most találtam fel a tutit? : )

Akárhogy is legyen, íme néhány kép a szerelmetes veteményemről:

Az első (kisebbik) vetemény, a baromfiudvarral:

Az idén az első vetésből kelt kaprok annyira elvarázsoltak, hogy meghagytam őket dísznek. Még pár napig gyönyörködöm bennük. Majd a másodvetést idejében leszedem, hogy legyen a mélyhűtőben télire finom, aromás kapor.


Paprikák,

Mángoldból most nem vetettem olyan sokat, mert ez a kisebb sor is bőven ellát bennünket annyival, hogy egész télen kitartson a készlet.

Kicsi paszternák:

A paradicsomok gyönyörűek. Rájuk mindig azért vagyok nagyon büszke, mert magról neveljük őket. Ott kezdték az életüket a szoba ablakban:

A szokásos hagyma - répa páros:

A hátsó (nagyobb) veteményes. Ebből a perspektívából nagyon dzsumbujos, sőt más perspektívából is. : )
Itt rengeteg minden nő "magától". Ha lehet, akkor otthagyjuk őket, ahol a "világra jöttek".

Hát ilyen képet mutat most a veteményünk. Tököt, cukkinit most nem fényképeztem. Szegény... pedig szépen adja már a terményeit. És a tyúkok is mennyire szeretik a kikapart magos részét!

Megjegyzések

  1. Olyan lelkesen írtál a gazolásról, hogy kedvet csináltál nekem is hozzá. Úgyhogy megyek is rövidesen ki amíg árnyék van.
    http://adf.ly/8YjZC

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, azért vigyázz, nehogy napszúrást kapj!
      Nagyon nagy a meleg, lehet meg kéne várnod, míg kicsit enyhül. Azt ígérik!

      Törlés
  2. Kedvem lett volna irni hogy akkor johetsz hozzank is...de olyan kedvet csinaltal a gazolashoz hogy meg a meleg ellenere is megyek a kertbe...gazolni...:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :)
      bérgazolás??? : )
      Te is vigyázz a nagy meleggel.
      Megvárják (sajnos) azok a nyüves gazok,míg nem lesz ilyen meleg!

      Törlés
  3. Jujj de szép a kerted! És húúúú az a rengeteg kapor! Jó sok lesz majd télire!
    Bár nálam sosem elég, mert én töménytelen mennyiséggel szeretem a kajákba, (rajtam kívül senki). Bár mi most nem ültettünk, csak imitt amott felütötte a fejét, rózsabokor mellett, a kert szélében, meg jobbnál jobb helyeken:D :D.
    Szóval ha kaprot gyűjtök, túrázni kell menjek a kertben, mert itt is van kicsi, ott is...
    Én a gazolásban inkább a végeredményt szeretem, hogy olyan szép utána az ágyás. Bár egyre jobban foglalkoztat az az idős nénike videója, aki mulcsoz mindent, és állítólag nem nő a gaz....
    Lehet egy kis helyen majd kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kaportúra...hm... ez remekül hangzik! : )
      A nagyobbik veteményben nekem is nő össze - vissza, tavaly elhullajtott magjaiból!
      Én is nagyon szeretem a kaprot! Egy finom kaporszósznak nincs párja.
      Az embereknek két típusa van, az egyik nagyon szereti, a másik ki nem állhatja. Olyan, aki közömbös, nem nagyon van!
      Mulcsozás az nagyon jó, de nekem jobban tetszik amikor olyan rendben van ez a vetemény, pedig igazán nem vagyok túl pedáns!

      Törlés
  4. Nagyon gyönyörű a kert! Tele finomságokkal! Látszik a növényeken a gondoskodás és a szeretet!!
    Nem tudom miért, de nekem sosem sikerül a kapor:((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt, hogy nekem sem sikerült, de az utóbbi 2-3 évben nagyon szépen kikel.
      Mondjuk jó sűrűn is vetem. : )

      Törlés
  5. Micsoda munka van ebben a te gyönyörű kertedben, és mennyire látszik rajta a szerető törődés! :-))

    VálaszTörlés
  6. Én is szeretek gazolni. :) Azonnali sikerélmény. Gyönyörű a zöldségesed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor Neked nem is kell részleteznem!
      Félszavakból is megértjük egymást! : )

      Törlés
  7. Igazi, hőn áhított vidéki kert!!! Az én veteményesemhez nagyító is kell, de még reménykedem a késői hozamokban! :)
    Jó munkát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. : )
      Szera, akkor a Tiéd igazi Tündérkert!!! : )

      Törlés
  8. micsoda gyönyörű kert! minden elismerésem érte :) itt igazán élmény lehet még a gazolás is :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a végeredmény szempontjából biztos!!!
      Azért vannak közben nehéz percek is! : )

      Törlés
  9. Gyönyörű a kerted, amihez gratulálok! A kapor nekem sem sikerül mindig.Nálunk homok talaj van, amit állandóan locsolni kell, mert különben nem ér semmit.
    A tiédnek látom öntöző rendszere van, hidd el, hogy mindennél hálásabbak a növények, hogy lassan, de folyamatosan kapják a vizet!
    Köszönjük, hogy megmutattad a szíved csücskét:):):)

    VálaszTörlés
  10. Ili, igen, ez a csöpögtetőrendszer kész áldás!!!

    VálaszTörlés
  11. gyönyörű, egyszerűen gyönyörű

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörű a kerted az enyém is hasonló, majd lefényképezem , megmutatom. Nálunk is úgy nő a kapor ahogy Nálad! Soha nem ültetem. viszont a gazolásról amit írtál az nagyon tetszett!:) Egészen felvidítottál vele! Sajnos a meleg idő ellenére is gondozni kell a kertet, de Nálad sem gond ez, igaz? Jó volt olvasni Téged, örültem, hogy Nálad jártam, s gyönyörködhettem a szép növényeidben!:)
    További kellemes kert gondozást, szép élményeket, és hűvösebb időt kívánok!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva nagyon szépen köszönöm a jókívánságaidat!
      Kíváncsian várom a fotókat a kertedről!
      Imádom a szép veteményeseket!!!! : )

      Törlés
  13. Hát a gazolás szeretetét:) meghálálják a növényeid az biztos :) Csodásak... Jó étvágyat és egészséget hozzá :))))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép a kerted, látszik rajta a szeretet! Szeretem a kiskertek semmihez sem fogható hangulatát. Hasonló a miénk is. Igaz, hogy minden nap benne kell lenni, de meghálálja a gondoskodást. Már mi is öntözünk. Sajnos a jános-napi retek nem bírta a nagy meleget, pedig úgy örültünk, hogy szépen kikelt. Kaprom van bőven, tavasztól nyárig. Most hallottam egy cselt, amit ki fogok próbálni és akkor még az első fagyokig lesz belőle bőven. Le kell fagyasztani néhány hétre a kapor magot és szeptemberben kell elvetni. Két hét alatt kikel és ha minden jól megy akkor sok szép zsenge kaprunk lesz. Magom nincs, mert sosem szedtem meg a magokat, hagytam, hogy maguk szórják szét. Majd veszek valahol, remélem találok.Ezzel a kapor kérdést megoldottam.
    Azért kérdésem is van hozzád Réka. Tudsz-e valami bevált nyári salátát, ami jól tűri a meleget, nehezen magzik fel és viszonylag szép feje van. Teknőseink vannak és nagyon szomorú, de már vesszük nekik a salátát. Bármit próbáltunk, nem sikerült. Persze mást is megesznek, de azért a saláta a kedvenc.

    VálaszTörlés
  15. Gyönyörű képek, látom, a tyúkok is jól vannak:-)

    VálaszTörlés
  16. Jó látni, hogy más is örömét leli a veteményeskertben! Egyébként én is szívesen irtom a "gazat", de sose érek e végére...

    VálaszTörlés
  17. Aztamindenit! Ebben a kertben aztán rend van! :) Inkább nem mutatom meg a képeket Anyumnak, mert akkor éjjel-nappal a kertben lennénk hogy tökéletesítsük azt... :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések