Levenduláim

Emlékeztek, nyár elején írtam róla, hogy "levendula ültetvény" telepítésébe kezdtem.


Tihanyi levendulát szerettem volna ültetni, ezért kerestem is egy őstermelőt, akivel telefonon le is egyeztettem, hogy amikor aktuális lesz a dolog, a húgom, aki azon a környéken lakik, elhoz majd nekem Tőle 12 tő palántát.
Így is történt.
Megérkeztek a palánták, amik megvallom őszintén kisebbek voltak, mint amire én számítottam.
Persze azt sem tudtam, hogy vajon ezek a növények ezen a területen is olyan csodásak lesznek - e mint Tihanyban?
De nem engedtem magam megingatni, én bíztam bennük!

És ezt a bizalmat busásan meg is hálálták.
Pár hónap alatt gyönyörű nagy növényekké fejlődtek, és mesés virágokat hoztak!!!








Nem is tettem ezeket a gyönyörű virágokat illatpárnába, vagy szappanba.
Túl szépek ahhoz.
Inkább kötöttem magunknak belőle egy koszorút, (amit sajnos nem fényképeztem le).
Levendula illatban úszik az egész ház!!!
Csodás!

ui: csak ajánlani tudom Nektek Bartus Sándor levenduláit!!!


Megjegyzések

  1. Kedves Réka!
    Én is tőle vásároltam, amikor a levendula fesztiválon voltunk , s az enyémek is nagyon szépek!
    Biztosan jó rájuk nézni Neked, hát még a koszorúd! :)
    Én kétfélét is kötöttem egy szív alakút, és egy körformát. Igaz mostanra már egy kicsit veszítettek a színükből, de így is csodaszépek!
    Kívánom, tudj nagyon sokáig gyönyörködni bennük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj de jó, akkor a Tiéd is biztosan gyönyörű!!! : )

      Törlés
  2. széééépek! :-))
    nekem is van egy nagy (noname) levendulabokrom, aminek csodás lila virágai vannak, már júniusban leszüretelem, mindig van egy csokor a komódon belőle a következő évi termésig. Aztán augusztusban a korai szüret után ismét virágzik, így most megint vannak virágaim rajta. Imádom :-)

    VálaszTörlés
  3. Réka, annyira jó olvasni, milyen szépen bontakozik a gazdaságod:-)
    További hasonló örömteli sikereket kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Igen, én is szerettem olvasni a kertedről! Köszi az ajánlást a levendula beszerzési forrással kapcsolatban! Én is készülök levendulát ültetni - majd ha lesz út a kertben, akkor a két szélére. Most még csak két pici tövem van a fűszerkertecskémben Anyutól, de megörvendeztetett az is!

    VálaszTörlés
  5. Szépek a levenduláid és a kerted is csodás!
    Az én ültetvényemben is tihanyi levendulák virágoznak. Talán 2 éve hoztuk szintén Sándortól és én is ilyen sűrűre ültettem mint Te. Csak megnyugtatásképpen írom, hogy idén nagyobb távolságokra kellett ültetnem őket annyira elterebélyesedtek. Rengeteg virágot hoztak és hatalmas bokrok lettek 2 év alatt.
    Csak az első évben locsoltam őket a gyökeresedés miatt utána a természetre bíztam. Erős, szívós növények, gyönyörűek lettek a nyáron.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések