Bodzavirág - dzsem







receptje:
      30-40 fej bodzavirág
        4 db citrom
      50 dkg cukor
        6 db alma
        2 tasak dzsemfix (3:1)
        1 liter víz

elkészítése:
A bodzavirágot a felkarikázott citromokkal rétegesen lerakjuk, az 1 liter vízzel felöntjük. 1 éjszakát hűvös helyen pihentetjük.
Másnap leszűrjük, a cukorral elkevert dzsemfix-szel és a lereszelt almákkal felforraljuk. Forrástól számított 5 percig bugyogtatjuk, majd üvegekbe öntjük.
Pár percig fejre állítjuk, majd száraz dunsztba hagyjuk kihűlni.

Nagyon finom!

Megjegyzések

  1. Állj! Honnan vannak ilyen csábító üvegeid??????
    Nekem is van egy jó kis bodzazselés receptem, előkeresem, mielőtt véget ér a bodza szezon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, egy étteremben dolgozó ismerőstől!

      Kíváncsi vagyok a Te receptedre, majd mutasd meg!

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, remélem, még belefér a szezonba!

    VálaszTörlés
  3. A hétvégén még mindig nem volt kinyílva az összes virág.

    VálaszTörlés
  4. Köszi, biztosan ki fogom próbálni!:-)

    VálaszTörlés
  5. Megcsináltam, hatalmas a siker :-)
    Csak felkockáztam az almát és a második adagot már a kész bodzaszörpből csináltam (többször esett nálunk eső, a második szedés sem volt már nagy szám, de a szörpöm az elsőből készült és az nagyon finom lett). Jövőre felkészülten várom a szezont, idén be kell érni 8 üveggel.

    VálaszTörlés
  6. Hú, ez jól hangzik! Mentem jövőre! :) Köszi!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések