Tudom,...

... hogy azt mondtam, hogy az idén nem fogok belehalni a gazolásba, nem fogom olyan véresen komolyan venni!
Az idén a látványba haltam bele, és az azt követő két teljes napi megfeszített gazolásba a tikkasztó hőségben!
A BELEHALÁST NEM LEHET MEGSPÓROLNI!

A teljes idegösszeomlás miatt csak későn jutott eszembe, hogy dokumentálni kellett volna a vetemény két állapotát, így csak az utolsó ágyást tudtam lefotózni.


Nem csak az ágyások, hanem a közöttük futó utak is így néztek ki. Mindez két hét eredménye!


Hihetetlen precizitással kellett gazolni, hogy megtaláljam, illetve megmentsem azt néhány répát, gyökeret, amik ki tudtak kelni. Rengeteg munka a semmiért. Lehet, be kellett volna az egészet ásni, és céklával újravetni.
 

Jóformán a hagymán kívül szinte semmi nem kelt ki szépen!
Eltekintve egy olyan ágyástól, amibe répát vetettem, de idén is tömegesen leltek ki a koktélparadicsomok, a répát teljesen elnyomva.


A saláta egészen jól nézett ki .


Messziről azért szép...

Ebédnek való:


A krumplira többen is pályázunk. Az egyik el nem hanyagolható fél a lótetű! : (

Legalább nem irigykednek a szomszédok! : (
/A közvetlen szomszédaink mondjuk nem is szoktak : ) /

Megjegyzések

  1. Idén tanultam egy kertészmérnöktől, hogy hogyan kell a gyomlálások és locsolások számát minimalizálni. A kiszedett gyomot (nem virágzó, magot szétszóró állapotút)ott kell hagyni a növény mellett. Pl. a paradicsom tövéhez odakupacolni egy adag gyomot. Vagy a céklasor két oldalát is így raktam ki végig. Szépen elszárad, összefonnyad, szalmásodik (a gyomok fajtájától függően). Gátolja a növény közelében az újabb gyomok kinövését. Nehezebben szárad ki alatta a föld és az esőt is szépen odavezetik a növényszálak a tőhöz. Aztán szépen elkezd lebomlani és ezzel a tápanyag máris vissazjut a földbe.
    Egy probléma van vele, hogy sokan nem bírják elviselni, ha nem sterilnek néz ki a kertjük. Pedig nem az a jó kert, ahol csak a barna föld és a termesztett növény látszik. Ráadásul a gyomok összeszeszedése és elhordása még plusszmunkával is jár + valami tápanyagutánpótlásról, komposztról is kell gondoskodni néha. A gyomok ezzel a módszerrel lassabban kapnak erőre, ritkábban kell gyomlálni vagy csak elég a sorok között, a növény tövénél nem kell kotorászni. Nekem bevált.

    VálaszTörlés
  2. Szia Dóri!

    Én is mulcsoztam egy időben, de nekem nem jött be. Nagyon nem. Keresek róla fotót, de lehet, hogy valami külső adathordozón van. Érdemes lenne megmutatnom.
    Viszont annak örülök, hogy Neked működik.

    VálaszTörlés
  3. Akkor én ösztönösen "jól" csinálom, mert lusta vagyok elhordani a kihúzott gazokat, ott hagyom az ágyás mellett. :)
    Réka, gyönyörűek ezek a növények a ládában!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha Neked működik, akkor nyert ügyed van!
      : )

      Törlés
  4. Az utolsó képért megérte a gazolás!:)
    Én is a nagy hőség kellős közepét választottam a gazoláshoz, csöpögött is az orrom hegyéről a víz!:o))) Hiába, a sok eső húzza a gazat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az eső, és a meleg!
      Nekem is! Mármint a az orrom hegyéről! : )

      Törlés
  5. Azért jó tudni, hogy mások is küzdenek :)
    Az idén már mi is csöpögtetünk, és nem hiába!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan!
      És sokat mulcsoznak! : )
      És ami a két tábort összeköti, az a veteményezés szeretete. /vagy kényszere : ) /

      Törlés
  6. Én is kertészkedek, és tudom, milyen jó érzés a terményt "leszüretelni"!
    Szerintem megéri!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, ha van termény.
      Ami most a legfájdalmasabb volt, alig kelt ki valami.
      Komolyan mondom, hogy pár szem répáért szálaztam a gazt.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések