Éjszakába nyúló festés / 1

henna és a batikolás.

Nehogy félreértések essenek, hennával a hajamat, Columbus textil festékkel pedig Panni pólóját batikoltuk be.


Hennával kezdődött az este.
Némi előzmény: 17 éves korom óta festem a hajamat. Egészen kicsi megszakítást leszámítva, szinte azóta vagyok az eredeti "semmilyen szőke" helyett világos szőke. Csakhogy a hajam elkezdett berzenkedni ez ellen, és olyan szinten tönkrement, hogy a fodrászomnak ilyen rövidke frizurát kellett vágni a hajamból.



Panni már mondogatja egy ideje, hogy Ő nagyon kipróbálná a hennával való festést, és pedig naivan azt gondoltam a hennáról olvasottak alapján, hogyha gesztenyebarnát veszek, akkor egy kicsi vöröses árnyalattal sötétedni fog a hajam színe, ezért aztán gondoltunk egy nagyot, és a Lush-ban vettünk két tábla hennát.



Elsőszülöttem napok óta mondogatja, hogy péntek este befesti a hajam, nem is próbáljam meg elbliccelni. Ő legalább olyan izgatott volt, mint én.

Forróvízzel, egy elég kétes kinézetű masszát kellett készíteni a hennából, és ezt a trutymót kellett felkenni a hajra, bebugyolálni, és 2 1/2 óra után pedig lemosni.

Az enyém mindenhol zöld volt. A hajon, a kézen, a homlokomon. Kissé féltem, hogy mi lesz, ha a felső, szinte teljesen egészségtelen hajamat zöldre fogja.
Ez azért volt nagyon jó, mert így legalább annak tudtam örülni, hogy a pép lemosása után a hajam nem zöld lett. (Teljesen vörös lett. Ha vöröset szerettem volna, tökéletesen elégedett lennék, de én nem vöröset szerettem volna...)




A batikolás viszont sikertörténet.




Holnap folytatom...

Megjegyzések

  1. Jaj, kedves...Eddig csak kacérkodtam a henna gondolatával, de ezután biztosan nem fogom kipróbálni....Az az évi 2-3 hajfestés, ha mégoly "drámai" anyagokkal történik is, az én hátralévő életemben már megjárja...:)) Bár a szőkét a "gyári" készítményekkel sem sikerült a fejemen létrehozni, azért nem csüggedek:))) Épp a mai napon egy szuper-pixie divatfrizura van a fejemen:)))Így hát happy, a többire pedig fátylat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem szerettelek volna elriasztani! Ha barna hajad van, akkor csak nyerhetsz a hennával. (szerintem). Gyönyörű fényes lett a hajam balzsam nélkül is, egészséges, dús. Érzem, hogy vastagabbak lettek a hajszálaim. Az én hajam nagyon szőke volt. Igaz, már elkezdtem sötétíteni, de az a rész, amit folyton kiszívott a nap, ami a legnagyobb igénybevételnek van kitéve, az szinte teljesen szalma szerű volt, és csak úgy itta be a hennát. Szerintem a köv. festés már sokkal jobb lesz, mert már sötétebb hajat kell, hogy beszínezzen.

      Törlés
  2. Kedves Réka! Hennával festem a hajam, igaz nekem a vörös a cél. De minden információmat innen szedtem, érdemes olvasgatni: http://bionom.hu/biobolt/kozmetikumok/hajapolas/hajfestekek/henna-hajfesteshez.html
    A hajam szép, dús és egészséges! Sok sikert! Sophie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy idejét sem tudom, hogy mikor éreztem utoljára ilyen egészséges tapintásúnak a hajamat. Nem adom fel a hennás festést, mert tudom, hogy egyre jobb lesz az eredmény. Ez most kicsit furcsa, de majd megszokom. A linket köszönöm, megnézem.

      Törlés
  3. Kedves Réka, én úgy tudom, hogy hennával csak vörösre lehet festeni a hajat. Persze vannak hennának kikiáltott egyéb festékek, amivel másmilyenre is, de azok nem természetes hennák.

    Üdvözöl egy fodrászféle, aki most épp nem fodrász. :-)

    VálaszTörlés
  4. Ja és még annyit, hogy ha majd lenő a festett szőke, valószínű sötétedni fog a szín. Nem tudom mi az eredeti hajszín, de gondolom barna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a tövénél nagyon gyönyörű színe van, de már megbarátkoztam ezzel is.

      Törlés
  5. Kedves Réka!Ha indigó porral kevered a hennát, barna árnyalatokat is elérhetsz és ugyanúgy természetes, tisztán növényi festéket használsz ;o) Illetve meg kell várni, hogy teljesen lenőjön ill. lekopjon a festék, különben eléggé kiszámíthatatlan reakcióba léphet a hennával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, azóta én is jobban utánaolvastam a hennás festésnek. Mondjuk ezzel kellett volna kezdeni. : )
      Legközelebb kipróbálom a kávés módszert. Arról esetleg van valamilyen tapasztalatod?

      Törlés
  6. Igazából az indigót sem próbáltam személyesen, mert nekem éppen a vörös tetszik :o) Egyébként szőkés-, világosbarna a hajam. Sima hennaporral szoktam (indiai vagy bioboltban veszem), gondolom ott olcsóbb is. De a Cosmiónál tök jó leírás van az indigóról. Még a diólevél sötétít, de szerintem ahhoz sötétebb alapszín kellene.

    VálaszTörlés
  7. Hehe, en is egyszer hennaztam csak az eredetileg barna hajamat. En voroset akartam, az is lett, szep. Csak azt felejtettem el, h van 3 festekhianyos tincsem, amik szokek. Nos, azok repavorosek lettek, borzaszto, elrontotta a tobbi szepseg hatasat.
    Azota fodrasz festi, ha uj szinre vagyom. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések