Levendula szüret / 1


Leszüretelnék nekem a lányok az idei első levendula virágzást.
Magas illóolaj tartalma miatt a napsütéses, déli órák az ideálisak a levendula szüretelésére.
Szegények...


 Én itthon csokrokba kötöttem:



 (Kértem a lányoktól, hogy készítsenek erről egy fotót, hát lett sok, sokféle effekttel. :)  )







Felakasztgattam a  csokrokat a konyhában.



Illatuk, látványuk mesés...

Megjegyzések

  1. Jajj, de csodás, öröm feldolgozni. Nagyon jó, hogy van helyed a szárítás, és feldolgozásra is. Nagyon szeretnék én is levendulát ültetni, már tervezem egy ideje. Amelyekkel a közelemben találkoztam, olyanok, hogy alig van illata :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én Tihanyból rendeltem meg a levendula töveimet. Gyönyörűek! Ha oda kerülsz, hogy levendula töveket vásárolnál, akkor azt ajánlom, hogy ennél az őstermelőnél vásároljál. http://katbo.blogspot.hu/2012/09/levendulaim.html

      Törlés
    2. Gyönyörű levendulái vannak, igaz Évi?

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Én is ezzel foglalatoskodtam ma reggel/délelőtt :-) Csak kisebb mennyiségben... Felét leszedtem, ebből lett 2 ilyesmi, és egy naaaaagy csokor, kint lógnak a szárítón a teraszon :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra figyelj a szárításnál, hogy ne érje tűző nap.

      Törlés
  4. Fantasztikus! De jó lehet bemenni a konyhátokba:) Megkérdezhetem, hogy ez milyen fajta levendula? A mieinknek sajnos nincs ilyen szép hosszú szára.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://katbo.blogspot.hu/2012/09/levendulaim.html
      Ebben a bejegyzésben írok arról, ahonnan én is vásároltam.

      Törlés
  5. Szerencsés, akinek ilyen ügyes és segítőkész lányai vannak :o) Idén már az enyém is hatékonyan közreműködött a csokorkötésben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyesek az biztos, de kamaszok, de az érzelmeiken keresztül azért lehet hatni rájuk. :)

      Törlés
  6. Csodaszép illatos képek! És látványnak is gyönyörű!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos potyognak, ezért a látványból valószínű kicsit el kell, hogy vegyek. Papírzacskóban kell, hogy szárítsam őket. :(

      Törlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések