Kovászos kenyerünk

Évek óta saját őrlésű tönkölybúzából sütöm a kenyerünket.
Mára már szinte mindenki csak ezt a kenyeret hajlandó megenni.
Katicának még érnie kell, de tudom, hogy nála is az fog történni, mint a nagyoknál. Egyszercsak rádöbben a bolti pékárú hamisságára. (Mesterséges térfogatnővelők, lisztjavító szerek stb.)

A kenyér dagasztása szerintem egyenlő arányban van jótékony hatással arra, aki dagasztja, és a kenyér tésztájára.

Kézrátétes gyógyítás... Mindig a kezünkkel enyhítjük a fájdalmat, legyen az ütés, vagy belső fájdalom. Fájjon a saját testünk, vagy valaki másé. Ösztönösen megfogjuk.
A kenyértészta is pont ezt az pozitív energiát érzi.

Fehérlisztet csak a deszka lisztezéséhez használok.


Kedvenc fehér zománcos vájlingomban pihen a kenyértészta.


és keledezik



egy óra múlva szép nagyra kel


Én jól beáztatott fedett pataki tálban sütöm a kenyerünket.
A párás forró közeget így tudom  biztosítani a kenyérnek a legkönnyebben.
Nekem a kistálkás módszer nem vált be. Hiába raktam a sütőbe egy tál vizet, a kenyér akkor sem lett olyan, mint amilyet én szerettem volna. A pataki tállal kemencébe süt kenyér állagot lehet elérni.








Ha hasznosnak találtad a bejegyzésemet, kérlek oszd meg a facebookon az ismerőseiddel.

Megjegyzések

  1. Én kérnék abból a saját készítésű tönköly lisztből :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha komolyan érdekel, írásban beszéljünk. :)

      Törlés
  2. Én a kenyérből! :DDDD

    (Hogy ügyeskeded át a sütőedénybe a kenyeret? A teteje kerül alulra vagy hogy?) És végig fedő alatt sütöd?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kenyér már elfogyott, mondjuk van azóta új. A tésztát kiemelem, átgyúrom, mert kétszer kell keleszteni, beteszem a Pataki tálba, ott még pihizik 15 percet, aztán lefedem, és mehet a sütőbe. Végig lefedve sütöm.

      Törlés
  3. Kedves Réka! Pontos receptet kérhetünk?Nagyon izgat az elkészítése. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Réka! Pontos receptet kérhetünk?Nagyon izgat az elkészítése. Köszönöm!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy elmondod a véleményedet!

Népszerű bejegyzések